Kao poduzetnik, jedan od primarnih interesa vašeg poslovanja je online prisutnost. Vaša aktivnost na Internetu nesumnjivo utječe na vaš poslovni ugled, te, shodno tome, na uspjeh i profit. Zasićenost Interneta prisiljava vas da radite još više, kako biste se istaknuli u masi, a želja za uspjehom potiče vas da pronađete inovativne načine za osiguranje rasta. Dobro došli u novo doba marketinga!
Svaka riječ, čin ili poslovni potez u smislu “tradicionalno” više ne postoji, a oslanjanje na jednostavan pregled proizvoda i usluga je zastarjelo. Tradicionalnim postulatima ekonomije manjka razumijevanja za online razmišljanje, pa tako i tradicionalno stečeno znanje postaje nepraktično u digitalnom svijetu. Danas bi se posao trebao temeljiti na prikupljenim podacima, a vaša online prisutnost usmjerena na krajnje korisnike.
Ta tanka linija između ljubavi i mržnje postala je još tanja u online svijetu, a ukoliko odbijate poslušati što vaši korisnici govore, vjerojatno ćete se suočiti s ovakvim ishodom:
Koje su dokazane metodologije digitalnog doba?
Inbound marketing – ovaj pojam vam je već poznat, zar ne? Jeste li imali priliku saznati što točno to znači? Ili još bolje, jeste li ga već implementirali u svoje marketinške strategije?
Inbound marketing je marketinška strategija koja vam pomaže privući korisnike, umjesto da moli za njihovu pažnju. Ono je potrošački-orijentirano i financijski pristupačno rješenje za male poduzetnike. Umjesto visokih troškova kupnje oglasa niskog ili nikakvog učinka (jednostavno nadajući se potencijalnim korisnicima), inbound marketing znači stvaranje privlačnog sadržaja, nudeći upravo ono što vaši korisnici žele (a ne ono što ste mislili da žele), i uzajamno dijeljenje tih zajedničkih interesa kroz komunikaciju. Nadalje, inbound marketing stavlja vas, prodavatelja (pružatelja usluga ili proizvoda), u poziciju u kojoj imate priliku pokazali ljubav za svoje korisnike – napokon!
Davno su prošla vremena kada su se prodavatelji bacali na potrošače bez interesa da saznaju njihove stvarne želje. Isto tako, davno su prošla vremena kada su potrošači smatrali zabavnim ikakvo informiranje o proizvodima putem reklama ili direktno od prodavatelja.
Umjesto uzimanjem potrošača zdravo za gotovo, te mogućnosti da ih izgubite, razmislite o poduzimanju pametnijih i sofisticiranijih mjera kako biste doprijeli do svojih korisnika – uz inbound marketing.
Druga dokazana metodologija je growth hacking.
Nedavno sam pisao o tome kako je vaša kontinuirana digitalna pretvorba bitan dio sveprisutne digitalne kulture. Kako je to povezano s growth hackingom? Growth hacking je nova marketinška tehnika koja, za prodaju proizvoda i usluga, uključuje korištenje kreativnosti, analitičkog razmišljanja i društvene metrike, a osim toga, to je vrsta razmišljanja koju bi bilo poželjno usvojiti (ukoliko još niste) kako biste koristili različite (i učinkovite) načine pronalaženja pravih korisnika, poput sljedećih:
- Open Graph (upućuje promet na vašu internetsku stranicu s Facebooka)
- E-mail (jedna od glavnih taktika privlačenja posjetitelja na vašu internetsku stranicu)
- Ispitivanje internetske stranice (A/B test za rješavanje mogućih problema prije objavljivanja stranice)
- Odredišna stranica (ekstenzija online oglasa koja će posjetitelja pridobiti u potencijalnog korisnika ili ostvariti prodaju)
Duboko integriran u digitalnoj kulturi, growth hacking besprijekorno uklapa svoju mjerljivu i izvedivu metodologiju u jedan konačan ishod: online uspjeh!
Vaš prihod, promet, pa čak i prodaja, doslovno ne postoje bez growth hackinga. Kako biste ”hakirali” svoj put k uspjehu, postoje dvije vrlo važne stvari koje svaki posao treba odrediti:
- Tko su vaši korisnici? (jer nije svatko vaš korisnik)
- Koje kanale koriste vaši korisnici? (kako biste mogli doprijeti do njih kroz te kanale)
Ukoliko želite znati više o growth hackingu, preporučio bih da provjerite Growth Hacking Cookbook, odličan izvor primjera i savjeta koje možete primijeniti kako biste poboljšali svoje online poslovanje.
Kako odabrati pravu strategiju za vaše poslovanje?
Kada je riječ o odlučivanju koja je od te dvije strategije korisnija za vaše poslovanje, važno je znati razliku. Što se tiče usporedbe obje strategije, growth hacking i inbound marketing doista su različite jedna od druge.
Growth hacking strategija više je usmjerena na brz i kratkoročan ishod, s namjerom preuzimanja od strane većeg tržišnog igrača. Usmjerena je da dopire do više korisnika u kraćem razdoblju za postizanje što boljih rezultata.
S druge strane, inbound marketing snažno je usmjeren na SEO, optimizaciju pretraživanja putem tražilice, s ciljem da sačuva održivi rast kroz duži vremenski period. Ako postoji specifično tržište kojim želite dominirati, inbound marketing pravi je odabir za vas.
Ipak, oba imaju jednu zajedničku stvar: praćenje rezultata korištenjem podataka prikupljenih provođenjem karakterističnih metoda.
Kako vam Avalon pomaže postati što uspješniji u online marketingu?
Kako bi uspješno ostvarili različite marketinške strategije i rast svog poslovanja, svaki poduzetnik, freelancer ili osnivač novog poduzeća svoje poslovanje trebao bi započeti s internetskom stranicom visoke kvalitete. Implementacija marketinških tehnika, kao što su inbound marketing ili growth hacking jednostavno ne može biti učinjena prije stvaranja čvrstih temelja za njihovu provedbu. Kako bi izgradile taj izuzetan sadržaj, koji će biti pogonska jedinica prodaje i dovesti potencijalne korisnike na vašu web stranicu, tvrtke trebaju pouzdanog partnera koji će im pružiti podršku kako bi bile u mogućnosti u potpunosti provesti svoju online marketinšku strategiju, i na kraju, pomoći im da zasjaju i postanu uspješne.
Naravno, to ne znači da morate početi štedjeti novac, ili planirati bankovni kredit. Možete dobiti internetsku stranicu visoke kvalitete, s najboljim značajkama i impresivnim performansama, jednostavnim odabirom pravog partnera.
Ukoliko ga još niste pronašli, bit će mi drago da me kontaktirate, i radujem se sudjelovanju na produktivnom putovanju k vašoj uspješnoj online marketinškoj strategiji!
The key to great marketing is remembering that even though you’re all about your brand, your customer is not. – Gary Vaynerchuck
Preporučeno za tebe
Kako pisati dobre blog članke?
Blog je zaista dobar alat za kreiranje sadržaja. Vi ga za svoje klijente stvarate besplatno i ako su oni svjesni toga, njihova percepcija vašeg branda/imagea zasigurno će biti veća. Osim 10 elemenata dobrog blog članka, u ovom članku ćete pronaći i potencijalne ideje koje će zasigurno pobuditi vašu maštu. Pisanje bloga i nije tako teško jer uz šalicu dobre kave, zavaljeni ispred monitora, jednostavno pokušajte uživati u činjenici da pišete tekst o poslu kojeg volite.
Kreiranje mailing liste
Većina tvrtki, prije ili kasnije, se odluči na komunikaciju sa svojim klijentima u vidu slanja razno-raznih newsletter poruka na veći broj e-mail adresa s kojih su klijenti izrazili interes za proizvode/usluge koje pojedina tvrtka nudi. Ono što je iznimno bitno kod mailing lista i na što treba posebno obratiti pozornost je da popis e-mail adresa koji se stavlja na listu mora biti legitiman. Proći ćemo korake kreiranja mailing liste u WebSitePanelu i cPanelu.
Koristite li A/B test u email marketingu?
A/B test zapravo je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B će za vas odraditi korisnici/klijenti te ćete dobili odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman (A ili B). Ukoliko koristite gotove alate za email marketing kao npr. MailChimp, onda će vam A/B test biti vrlo jednostavno napraviti. Njegovom upotrebom vrlo je izgledno ćete ostvariti bolje rezultate email marketing kampanje.
Tražite li dalje?