Ako ste korisnik neke besplatne .HR domene, moguće je da ste već primili obavijest iz CARNeta o tome kako vaša domena više nije u skladu s Pravilnikom i ne može ostati besplatna. Opcija je da domenu zadržite uz plaćanje ili da odustanete od nje. Što učiniti?
Kao što je bilo već ranije najavljivano, CARNet je krenuo u postupak revizije kako bi sukladno svom novom Pravilniku identificirao sve one domene koje za korisnike više neće biti besplatne.
Ukoliko ste od CARNeta primili mail s naslovom “Obavijest o gubitku statusa besplatne domene” možete se odlučiti na jednu od tri mogućnosti:
- Domeni promjeniti status u naplatnu – dovoljno je kontaktirati nas, te ćemo vas uputiti u postupak transfera domene u naplatnu a postupak možete i osobno pokrenuti putem našeg obrasca za tranfer domena.
Ovdje je vrlo bitno da je e-mail adresa koja je navedena za kontakt u bazi kod CARNeta ispravna s obzirom da se na tu e-mail adresu šalje poveznica za autorizaciju transfera. - Odustati od domene – CARNet će automatizmom obrisati domenu tri mjeseca po poslanoj obavijesti. U tom slučaju ostajete bez aktivne web stranice, a ukoliko koristite mail servis na domeni ni e-mail adrese neće biti funkcionalne. Domenu će moći registrirati netko drugi. Ovo je vrlo nezgodna situacija ukoliko ste razvili brand na internetu.
- Poslati im prigovor – prigovorom možete ostvariti mogućnost zadržavanja besplatne domene jedino ako ste pravna osoba i ako se naziv vaše domene može pronaći pod ovim objašnjenjem: “naziv domene mora sadržavati registrirano ime ili registriranu kraticu imena pravne osobe prema upisu u nadležnom registru”.
Neke prigovore CARNet je uvažio kada je utvrđeno da pravni subjekt niti ne može registrirati drugačiji naziv domene od ovog kojeg već ima s obzirom na naziv pravnog subjekta.
Na žalost, obrtnici kao i pravni subjekti kojima se naziv domene razlikuje od registriranog naziva obrta ili pravnog subjekta nemaju nikakve šanse s prigovorom.
Već vidimo da će se ovdje pojavljivati brojni problemi i poteškoće, pa vas svakako pozivamo da nas u vezi bilo kakvih pitanja ili pomoći slobodno kontaktirate.
Koliko znam od Carneta nismo u vezi naše domene dobili nikakvu obavijest. Trebamo li što poduzeti?
Provjerite na CARNetovim stranicama da li vam je unešena valjana e-mail adresa, pa ako niste dobili nikakav mail od njih onda ne treba ništa poduzimati. 😉