Hasło

U informatici, zaporka je tajna riječ ili niz znakova koji omogućuje korisniku pristup određenim resursima, poput korisničkog računa, računalnog sustava, mreže ili aplikacije. Zaporka se koristi kako bi se osigurala povjerljivost i sigurnost, sprječavajući neovlašten pristup informacijama ili resursima.

Dobre prakse za sigurne zaporke uključuju:

  1. Dužina: Što je zaporka dulja, to je teže provaliti u nju. Preporučuje se da zaporka ima barem 12 znakova.
  2. Složenost: Zaporka bi trebala sadržavati različite vrste znakova, kao što su velika i mala slova, brojevi te specijalni znakovi. Izbjegavajte očite nizove znakova ili riječi poput “zaporka” ili “123456”.
  3. Jedinstvenost: Svaki račun bi trebao imati jedinstvenu zaporku. Upotreba iste zaporke na više računa povećava rizik da ako jedan račun bude kompromitiran, i ostali će biti ugroženi.
  4. Različita zaporka za različite račune: Ne koristite istu zaporku za različite račune. Ako jedan račun bude kompromitiran, ostali će ostati sigurni.
  5. Izbjegavanje osobnih informacija: Izbjegavajte upotrebu zaporki koje sadrže osobne informacije, kao što su ime, prezime, datum rođenja ili korisničko ime.
  6. Redovita promjena zaporke: Preporučuje se redovito mijenjati zaporku, svakih nekoliko mjeseci ili ako postoji sumnja da je mogla biti kompromitirana.
  7. Upotreba akronima ili fraza: Koristite akronime ili fraze koje su lako zapamtive, ali teške za pogoditi drugima.
  8. Sigurno pohranjivanje zaporki: Ne zapisujte zaporku na mjestima lako dostupnim drugima, kao što su papirići na radnom stolu ili tekstualne datoteke na računalu. Umjesto toga, koristite sigurne upravitelje zaporki koji čuvaju zaporku na šifriran način.
  9. Opres na phishing: Ne dajte svoju zaporku na zahtjev, posebno ako ste primili sumnjive e-mailove ili ste preusmjereni na sumnjive web stranice.

Želite saznati više? Pročitajte, kako stvoriti dobru, uč]]>