CAC

Customer Acquisition Cost

CAC (engl. Trošak Stjecanja Kupca) je trošak stjecanja kupca. To je pokazatelj koji se koristi u e-trgovini, omogućava provjeru opravdanosti provođenih aktivnosti. Omogućuje mjerenje učinkovitosti aktivnosti usmjerenih na stjecanje novih kupaca, kao i istraživanje koje od njih donose profit tvrtki. S ograničenim marketinškim proračunom, planirajući izdatke u određenom tromjesečju morate analizirati trošak stjecanja kupca. Analiza CAC-a omogućit će planiranje i optimizaciju marketinških aktivnosti. Ako vam je stalo do učinkovitog raspoređivanja raspoloživih financijskih sredstava, morate znati koje će aktivnosti pomoći u stjecanju novih kupaca.

Zašto je to tako važno?

Pretpostavimo da vodite internetsku trgovinu. Planirali ste premjestiti svoju fizičku trgovinu na mrežu. Prodajete rabljene bicikle. Želite da vaša djelatnost bude vidljivija na mreži. Težite tome da se prvo kupci upoznaju s vašom djelatnošću, a drugo, da dođu do vas. Fokusirani ste na širenje dosega i privlačenje kupaca. Pitate se koje izdatke morate podmiriti. Koji kanal će se pokazati najučinkovitijim. Što bolje planirate proračun, to će vaše aktivnosti biti učinkovitije.

Mjeri se stopa povrata od stjecanja kupaca, mnogi trgovci koriste i izračunavaju trošak stjecanja kupca (CAC). Jednostavno rečeno, CAC određuje koliki dio prihoda poduzeća se troši na stjecanje kupaca. To je povratna informacija o tome jesu li marketinški troškovi donijeli očekivani povrat investicije. Ako jesu, na kojoj razini se to održava. Izrazom CAC određujemo iznos potrošen na uvjeravanje potencijalnog kupca da se angažira u vašu ponudu.

Možemo se susresti s situacijom da tvrtka provodi niz marketinških aktivnosti usmjerenih na stjecanje kupaca, ali one ne generiraju nikakav profit. Možemo reći da je učinak suprotan od očekivanog. Umjesto ostvarivanja profita, tvrtka podnosi gubitke povezane s financijskim izdacima za provedene aktivnosti. Kako je to moguće? Među tim razlozima je nedostatak ili pogrešan izračun troška stjecanja kupaca. Ta situacija utječe na dugoročne razvojne planove. Nedostatak mjerenja i provjere takve aktivnosti znači da se marketinški proračuni ne koriste pravilno, a kao rezultat toga ne podržavaju financijske rezultate tvrtke. Možemo reći da se troše uzalud.

Svaka marketinška aktivnost ima zadatak privući i zadržati kupce za vaš brend. Definirajući ciljeve, morate imati na umu nekoliko elemenata. Ovdje će vam biti kor]]>