Customer Insight

Customer Insight, poznat i kao uvid u potrebe klijenata, odnosi se na duboko razumijevanje ponašanja, preferencija, potreba i motivacija klijenata, koje se dobiva analizom podataka. To je istraživački proces koji omogućava tvrtkama i organizacijama bolje razumijevanje što pokreće odluke o kupnji njihovih klijenata, preko kojih kanala najradije komuniciraju, što cijene u ponudi te kakva su njihova očekivanja od marke.

Razumijevanje klijenata na dubljoj razini omogućuje kreiranje učinkovitijih marketinških kampanja, prilagođenih specifičnim potrebama i preferencijama potrošača. To zauzvrat vodi do povećanja zadovoljstva klijenata, lojalnosti, i, što je najvažnije, rasta prodaje. Customer Insight omogućuju također bolje razumijevanje tržišta, identifikaciju novih mogućnosti te minimalizaciju poslovnog rizika.

Ključne prednosti korištenja Customer Insight-a:

  1. Bolje usklađivanje proizvoda i usluga s potrebama klijenata,
  2. Brže prepoznavanje novih trendova i tržišnih mogućnosti,
  3. Učinkovitije planiranje marketinških kampanja,
  4. Rast lojalnosti klijenata,
  5. Povećanje konkurentnosti tvrtke.

Customer Insight – Alati

Dobivanje uvida u kupce (Customer Insight) može se provoditi na različite načine, uključujući analizu podataka iz online trgovine, praćenje aktivnosti na web stranici ili provođenje istraživanja tržišta. Ključno je prikupljanje i analiza podataka iz različitih izvora, kao što su društvene mreže, ankete, podaci iz softvera za internetsku trgovinu te analitika web stranica.

Što više podataka prikupite o svojim kupcima, to ćete imati bolje razumijevanje njihovog ponašanja. Pravilo je jednostavno – kako biste saznali kupovne navike i motive za kupnju, možete koristiti nekoliko alata. Kombiniranjem tih alata možete dodatno produbiti svoje spoznaje.

  • Prodajni odjel
    Izravni razgovori između kupca i prodajnog predstavnika ili osobe zadužene za kontakt vrijedan su izvor informacija o kupcu i njegovom procesu kupnje. Obratite pažnju na pitanja koja se postavljaju, analizirajte e-mailove i pregledajte prodajne podatke.
  • Web stranica
    Ako na svojoj web stranici imate aktivan chat s korisnicima, to je jedno od glavnih sredstava koje korisnici mogu odabrati za kontakt s vašim brendom. Analizirajte teme o kojima se najviše raspituju.
  • Google Analytics
    Ovo je rudnik podataka o ponašanju vaših kupaca. Google Analytics prati aktivnosti na vašoj web stranici i pruža informacije poput vremena provedenog na stranici i izvora posjetitelja. Također omogućuje analizu demografskih podataka korisnika (lokacija, spol, dob), uređaja koje koriste te vremena koje provode na web mjestu.
  • Google Trends
    Kako korisnici pretražuju određeni pojam? Je li neka tema popularna? Google Trends omogućuje analizu popularnosti određenih pojmova. Unosom ključne riječi možete vidjeti koliko je bila pretraživana, kao i povezane izraze koje su korisnici tražili. Također možete istražiti popularnost pojmova po državama.
  • Google Trends
    Kako korisnici pretražuju određeni pojam? Je li neka tema popularna? Google Trends omogućuje analizu popularnosti određenih pojmova. Unosom ključne riječi možete vidjeti koliko je bila pretraživana, kao i povezane izraze koje su korisnici tražili. Također možete istražiti popularnost pojmova po državama.
  • Answer the Public
    Ovaj alat pomaže otkriti koje fraze korisnici pretražuju u vezi s nekom temom. Unosom ključne riječi dobivate vizualnu mapu pojmova koji su s njom povezani. Mehanika alata slična je Google Trendsu, ali Answer the Public dodatno uzima u obzir SEO aspekte.
  • Društvene mreže
    Vaši kupci aktivni su u tematskim grupama, postavljaju konkretna pitanja putem chatova. Ovo je neprocjenjiv izvor informacija o njihovim preferencijama i ponašanju. Praćenjem njihovih pitanja i aktivnim sudjelovanjem u raspravama možete prikupiti vrijedne podatke.
  • Recenzije i mišljenja
    Provjerite recenzije proizvoda na internetu. Koja se pitanja najčešće ponavljaju? Što izaziva zabrinutost i na što kupci najviše obraćaju pažnju?

Ključ uspjeha je kontinuirano prikupljanje i analiza podataka, što omogućuje ažuriranje uvida i prilagodbu poslovne i marketinške strategije prema promjenjivim preferencijama i ponašanju kupaca.

E-mail marketing i Customer Insight

Customer Insight možete koristiti i u e-mail marketingu. Ako poznajete svoje kupce, njihove navike i očekivanja, moći ćete im bolje prilagoditi svoje kampanje.

U e-mail marketingu to možete postići odabirom relevantnog sadržaja i kreiranjem marketinških scenarija koji poboljšavaju učinkovitost vaših kampanja. Na temelju prikupljenih podataka možete segmentirati svoju bazu kupaca i prilagoditi sadržaj njihovim interesima.

Na primjer, ako vodite online trgovinu za kućne ljubimce i u ponudi imate proizvode za vlasnike pasa i ribolovce, customer insight u e-mail marketingu omogućit će vam personalizaciju ponuda. Ljubitelj pasa cijenit će kupon za popust na hranu koju redovito kupuje, dok će ribolovac neprimjereni e-mail s popustom na pseću hranu doživjeti kao neželjenu poštu.

Segmentirajte svoju bazu kupaca – analizirajte što kupuju, kakav sadržaj ih zanima i kako stupaju u interakciju s vašim brendom. Time ćete značajno povećati učinkovitost svojih e-mail kampanja.