KPI

Key Performance Indicators

KPI, odnosno Ključni Pokazatelji Učinkovitosti, su mjerljive vrijednosti koje pomažu ocijeniti kako učinkovito tvrtka, tim ili projekt ostvaruju zadane ciljeve. U kontekstu online aktivnosti, kao što su vođenje online trgovine ili poslovne stranice, KPI se mogu odnositi na različite aspekte, kao što su broj posjeta, stopa konverzije ili prosječna vrijednost narudžbe.

Koji su primjeri KPI-ja u e-trgovini?

Za online trgovinu koja se vodi na platformama poput WordPress ili WooCommerce, ključni pokazatelji učinkovitosti mogu uključivati, između ostalog:

  • CTR (Stopa Prodiranja Klikova) – pokazatelj klikanja na oglase ili poveznice,
  • CR (Stopa Konverzije) – pokazatelj konverzije, odnosno udio korisnika koji obavljaju kupovinu,
  • AOV (Prosječna Vrijednost Narudžbe) – prosječna vrijednost narudžbe.

Kako odrediti odgovarajuće KPI-je?

Postavljajući KPI-je, potrebno je razumjeti glavne poslovne ciljeve. Na primjer, ako vodite online trgovinu, vaš cilj može biti povećanje broja narudžbi ili poboljšanje iskustva korisnika. KPI-ji trebaju biti realistični, mjerljivi i ostvarivi u zadatom razdoblju.

Zašto su KPI-ji važni?

KPI-ji pomažu pratiti napredak i donositi odluke na temelju čvrstih podataka, čime se povećava učinkovitost djelovanja. Na temelju ovih pokazatelja mogu se optimizirati marketinške kampanje, kao što su reklame, poboljšati infrastruktura stranice zahvaljujući odgovarajućem web hostingu, te bolje prilagoditi ponudu potrebama korisnika.