Ako ste već uradili taj najznačajniji korak i hrabro zakoračili u poduzetničke vode, otvorili svoju tvrtku i postali sam svoj gazda, ono o čemu dalje trebate razmišljati je svakako kreiranje vlastite web stranice!

Ok, možete malo misliti i o tome kako da budete “u plusu”. No, ako će vam nešto doista pomoći u tome kako ostvariti profit, onda je to kvalitetna prezentacija vas ili vašeg biznisa na webu.

Kreiranje web stranice više nije “nice to have”, sada je to apsolutni “must have”. Više od 95% svih kupnji koje danas obavimo na neki način započinju na internetu. Govorimo o ogromnom broju korisnika, kojima je internet primarni izvor informiranja.

Imati stalno dostupnu web stranicu znači biti pred očima korisnika svakog dana u godini, 24 sata dnevno, u podne i ponoć (nešto poput Avalon korisničke podrške). A ako želite propasti brže od hrvatske brodogradnje, onda ne morate znati ništa o ovome.

Jedan od preduvjeta za izvrsno iskustvo posjetitelja vaše web stranice je kvalitetan hosting na kojemu će ona biti smještena. Imati web stranicu bez dobrog hostinga je kao vožnja automobila zatvorenih očiju. U ovom virtualnom prostoru prilika je puno, ali prijetnji je još i više i sve su opasnije.

Ako ne uspijevate održati vašu web stranicu funkcionalnom i korisnom, teško da možete očekivati značajnije rezultate. Kako tehnologija svakodnevno napreduje (a hosting je satkan od tehnologije), mi kao hosting provideri jednostavno moramo ići u korak s trendovima i pratiti tehnološki razvoj svih komponenti koje su važne u ovoj industriji.

Procjenjuje se da će vrijednost globalnog web hosting tržišta do 2020. godine iznositi 143,8 milijardi dolara, a održavanje web stranica postat će još jeftinije.

Ovo su najvažniji web hosting trendovi za ovu godinu!

1. Cloud

Cloud hosting već je postao standard. Kao što se podrazumijeva da imate web stranicu, tako će se uskoro podrazumijevati da ona bude u cloudu, zato jer je cloud pouzdan, zato jer je dostupnost servera praktički stalna, a i zato jer je sada već pristupačan čak i malim korisnicima te nudi visok uptime.

Za razliku od tradicionalnog managed i unmanaged hostinga, koji koristi određene resurse kao što su RAM memorija, prostori na diskovima i fiksni bandwidth, cloud je puno fleksibilniji. U pitanju su virtualni resursi koji su raspoloživi 24/7 i funkcioniraju po modelu plati-koliko-potrošiš, što znači da korisnik plaća samo onoliko prostora koliko mu je potrebno.

Mi u Avalonu pamtimo vrijeme kada smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? počinjali s poslom i rado ga se sjećamo, vrijeme kada je Yahoo bio neprikosnoven na webu, a Google se tek pojavio iz sjene kao nekakva nova mala tražilica i nikome nije bilo jasno čemu će zapravo služiti.

Kad smo započinjali, nismo imali Facebook, Youtube, pametni telefon (Nokia 3310, itko?), kao ni mnoge druge stvari bez kojih danas ne možemo zamisliti život i poslovanje. 2014. godine smo prijelazom na cloud

Cloud, odnosno računalni oblak, je tehnologija koja omogućava pohranu i obradu podataka na vanjskim poslužiteljima dostupnim putem interneta. Zahvaljujući tome korisnici mogu pristupiti svojim datotekama i aplikacijama s bilo kojeg mjesta na svijetu, pod uvjetom da imaju pristup internetu. Koje su glavne prednosti korištenja oblaka? Elastičnost: Oblak omogućava prilagodbu resursa ovisno o potrebi, što znači da ih možete lako povećati ili smanjiti, što je posebno korisno za tvrtke koje...

Što je Cloud? napravili ogromnu prekretnicu i doslovno krenuli iz početka, na potpuno nov i bolji način, s novim tehnologijama i izazovima.

Kao što već rekosmo, tehnologija nije naivna stvar. Odeš na godišnji odmor i dok se vratiš već imaš problem pohvatati nove vijesti i trendove. Već se pojavilo nešto novo i bolje što moraš svladati i primijeniti.

Od te 2014. godine sve web stranice i aplikacije naših korisnika smještene su na najpouzdanijim serverima, koji su modernizirani iz temelja. Tada je kompletno unaprjeđena hardverska i softverska oprema koju koristimo i prešli smo na novu računalnu infrastrukturu, koju zovemo cloud.

2. Kompletna rješenja i dopunjena usluga

Više no ikada korisnici traže kompletna rješenja, tako da će sve više kupovati od onih koji nude “još nešto”, a ne samo jednu određenu uslugu.

Ako ste tek odlučili da vam treba web stranica, logičan je izbor pronaći nekoga tko vam pored smještaja stranice može ponuditi i savjetovanje oko njene izrade, dizajn, razvoj, održavanje stranice i servera, optimizaciju za tražilice tj. SEO

SEO (Search Engine Optimization ili Optimizacija Pretraživača) je proces optimizacije web stranice ili online sadržaja na način da bude bolje vidljiva i rangirana od strane internetskih pretraživača, poput Googlea, Binga ili Yahooa. Glavni cilj SEO-a je povećanje organskog prometa na stranici poboljšanjem njezine pozicije u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi. Što čini proces SEO-a?  Optimizacija sadržaja: Stvaranje vrijednih, jedinstvenih sadržaja koji uključuju odgovarajuće ključne riječi važne za temu...

Što je SEO?, email-ove, marketing itd.

Termin “hosting” već je sada sve manje i manje tražen i popularan. Sudeći prema Google Trends, učestalost pretraga na Googleu za riječ “web hosting” smanjena je za 60% u posljednjem desetljeću.

Svatko će prije googlati “Kako napraviti web stranicu i email”, nego: “Kako kupiti hosting paket”. Pružatelji hosting usluga tome će se morati prilagoditi kako bi zadovoljili potrebe i upite potrošača.

3. Decentralizacija hostinga

Web hosting će kao usluga iz tradicionalnog prijeći u decentralizirani model, mišljenje je nekih od vodećih ljudi u industriji. To zapravo znači da će korisnici sve više koristiti vlastite servere, što će dovesti do povećanja brzine razmjene informacija i promijeniti arhitekturu oko koje je softver kreiran. Danas već imamo cloud i globalne CDN-ove za hosting informacija, ali u budućnosti treba očekivati da se ta infrastruktura decentralizira.

Primjenom IOT (Internet of Things) koncepta i znajući da će u budućnosti svi uređaji koje koristimo biti povezani, jasno nam je da će cloud i dalje imati glavnu ulogu u svemu.

Više nego ikad, biti ćemo u mogućnosti pristupiti bilo kojem uređaju, bilo kada. Dio podataka bit će pohranjen upravo na tim uređajima, umjesto da sve bude smješteno u hosting data centrima i to će se posebno odnositi na same aplikacije koje će sve više postajati client-based, dok će standardni servisi koji su opće prihvaćeni kao što su mail i ftp i dalje ostati u podatkovnim centrima.

No, i dalje ćemo imati nekakva ograničenja. Primjerice, frontend web stranica teško je u potpunosti prebaciti sa servera na klijenta. Sličan princip distribucije koristi Torrent i postavlja se pitanje zašto bismo i dalje koristili Dropbox, Google Drive i slične servise za čuvanje podataka, kada uz pomoć Torrent-a možemo smjestiti ogroman broj podataka na tisuće računala?

Kompanije koje danas imaju vlastite data centre za svoje poslovanje u budućnosti će moći koristiti cloud usluge nekog providera koji je specijaliziran samo za to, a kompanija kao korisnik će na svojim uređajima (mobile i desktop) imati poslovanje zasnovano na cloudu. Avalonov cloud diskovni sustav je već uvelike decentraliziran jer je distribuiran na više servera, za razliku od standardnog RAID mirror-a.

Konkretno, podaci korisnika smješteni su u tri kopije na tri različita servera. Ukoliko se jedan disk ili server pokvari, podatak je sačuvan na još dva diska / servera. A uobičajeni RAID mirror (Redundant Array of Inexpensive (Independent) Disks) je uglavnom host-based, tako da – ako padne host, palo je i sve što je na njemu.

Zvuči poznato? U toj situaciji mora se ili popravljati host ili diskove prebacivati na drugi host. Primjera radi, prije par godina smo imali situaciju da se pokvario kontroler na jednom našem serveru (događa se), host je pao, ali – nama je i dalje sve radilo, što ne bi bilo moguće da sustav nije decentraliziran i distribuiran na host razini. Jer, tada bi i naši korisnici i mi imali mnogo više glavobolje oko svega. A korisnici su u Avalonu – broj 1.

U budućnosti, mogli bismo očekivati da ovaj princip zaživi i na razini data centara, premda mnogima ovo trenutno zvuči kao znanstvena fantastika.

Zamislimo situaciju da se na neki data centar sruši avion i fizički ga uništi, a mi za par minuta osposobimo sve isto u drugom data centru, kao da se ništa nije dogodilo. O tome govorimo.

Tvrtke poput Googlea, Amazona i Microsofta, kao i ostali veliki igrači već imaju takvu geografsku redundancija, tako da “rezervni” data centar preuzima sve s onog koji je u kvaru.

4. Umjetna inteligencija (AI)

Za razliku od VR i AR tehnologija, umjetna inteligencija bilježi ogroman rast u kratkom vremenskom razdoblju, upravo zbog raznolikosti u mogućnostima njene primjene.

Umjetna inteligencija može naći svoju primjenu gotovo svuda, pa tako i u web hostingu. Ona je već transformirala mnoge industrijske grane, bilo da su online ili offline orjentirane, a neke prve naznake transformacije osjećamo i u našoj industriji, budući da se AI u njoj već počeo primenjivati i utječe na poboljšanja mnogih web stranica širom svijeta.

Cloud tehnologija o kojoj smo već govorili posebno je pogodno tlo za implementaciju AI softverskih rješenja. Svjedoci smo svakodnevne pojave novih malwarea te se čini da je njihov razvoj gotovo nemoguće pratiti i na vrijeme se zaštititi.

Jedna od velikih prednosti AI tehnologije je što može prepoznati prijetnju u njenom ranom nastanku i obavijestiti nas o potencijalnoj opasnosti prije no šteta nastane (na primjer, ako je naša domena meta potencijalnog cyber napada).

Dok ovo pišemo, naša tvrtka financira upravo jedan takav projekt – “Primjena umjetne inteligencije u hostingu”, koji se provodi u okviru jedne doktorske disertacije na splitskom PMF-u.

Istraživanje u kojem sudjelujemo ima nekoliko smjerova, a jedan od njih je i primjena AI-a u tehničkoj podršci, zatim primjena u pogledu sigurnosti web stranica i osobnih podataka korisnika, a razmišljamo i o mogućnosti razvoja nekih novih web servisa, koji bi pružali drugačije korisničko iskustvo

Customer experience (CX), poznato kao iskustvo kupca, je zbroj svih iskustava i dojmova koje kupac stječe tijekom interakcije s vašim brendom. To uključuje svaku točku kontakta, od prvog susreta s oglasom, preko procesa kupovine, pa sve do poslijeprodajne usluge i podrške. To je sveobuhvatan pogled na odnos između kupca i tvrtke, koji nadilazi sam proizvod ili uslugu. Zašto je Customer experience tako važan? Značenje Customer experiencea proizlazi iz njegovog...

Što je Customer experience? našim korisnicima, kao i o kreiranju nekih novih marketinških alata.

Ideja je puno, a vrijeme će pokazati koja od njih će pasti na plodno tlo. Projekt već traje oko godinu dana i plan je da potraje još dvije godine u postojećem obliku, gdje većinom radimo s IBM Watsonom i oslanjamo se na njegova rješenja.

Na osnovu svega ovoga možemo zaključiti da je budućnost web hostinga već prisutna, sve već postaje cloud, sve postaje decentralizirano. Nitko ne očekuje da neka hosting tvrtka izmisli neko čudo, jer već živimo u vremenu kada su čuda stvorena. Pitanje je samo za što ćemo ih koristiti i kada će doći vrijeme da ih i “mali” igrači počnu primjenjivati svakodnevno.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.