Promocija je jedan od četiri elementa marketing miksa, poznatijeg kao 4P (Product – proizvod, Price – cijena, Promotion – promocija, Place – mjesto). Promocija se odnosi na sve metode i kanale komunikacije koje možete koristiti kako bi prosljedili informacije o svojim proizvodima/uslugama ili o tvrtki kako svojim kupcima tako i široj javnosti. Svim aspektima promocijskog miksa morate posvetiti pažnju i pronaći savršen balans kako bi vaše proizvode/usluge uspješno promovirali. “Promocijski miks” možemo sagledati kroz 7 aspekata.

 

1. Oglašavanje

Odnosi se na prezentaciju i promociju koju plaćate. Oglašavanje je forma komuniciranja kojoj je svrha da potakne, natjera ili nagovori “publiku” da poduzme neku akciju tj. da nastave s korištenjem vaših proizvoda/usluga. Oglašavanje treba zadržati stare i privući nove kupce. Oglašavanje možete provesti kroz razne kanale kao što su: televizija, radio, tisak, online oglašavanje u koje spadaju web stranice, banneri, Google AdWords, Facebook AdsFacebook Ads je reklamna platforma koju nudi društvena mreža Facebook (sada Meta), omogućavajući stvaranje i upravljanje plaćenim reklamnim kampanjama. Omogućava tvrtkama, brendovima i pojedincima da precizno dođu do svoje ciljne skupine koristeći napredne opcije ciljanja, kao što su dob, lokacija, interesi ili ponašanja korisnika. Kako funkcionira Facebook Ads?Facebook Ads funkcionira na temelju aukcijskog sustava u kojem oglašivači licitiraju za pozicije na platformi kako bi njihov oglas bio vidljiv korisnicima. Zahvaljujući...Što je Facebook Ads?, blog, itd.

Oglašavanje vs Odnosi s javnošću

2. Odnosi s javnošću – PR

PR se odnosi na prezentaciju i promociju tvrtke te vaših proizvoda/usluga koja nije plaćena direktno. PR je alat kojim se upravlja informacijama između tvrtke i javnosti. To su najčešće priopćenja za javnost (mail, društvene mreže, blog, newsletter), konferencije, seminari, plaćeni PR članci.

 

3. Osobna prodaja

S perspektive promocije osobna prodaja podrazumijeva sve radnje koje se poduzimaju da biste prodali vaš proizvod ili uslugu. Tu spadaju: prodajne prezentacije, sastanci s kupcima, terenska prodaja, telemarketing kao kanal direktnog kontakta s kupcima.

 

4. Unapređenje prodaje

Podrazumijevaja poduzimanje media i non-media komunikacije kako bi se unaprijedila prodaja i povećala potražnja tj. u konačnici kako bi se pridobili novi kupci i zadržali stari. Primjeri unapređenja prodaje su: nagradne igre, popusti, kuponi, prodajne akcije, besplatne usluge, reseller program, affiliate program, letci umetnuti u razne medije, nastup na sajmovima.

 

5. Direktni marketing

Direktni marketing je kanal oglašavanja koji omogućuje direktnu komunikaciju s kranjim kupcem i to pomoću tehnika oglašavanja kao što su SMS poruke, email, interaktivne web stranice, online banneri, flyeri, brošure, katalozi i druge tehnike “vanjskog” oglašavanja. Ovaj oblik marketinga omogućuje “call to action” i “feedback” vašeg kupca od kojeg možete dobiti korisne informacije. Takvim direktnim pristupom trebate graditi svijest i pozitivnu sliku o vašim brandovima tj. stvarati pozitivne emocije vezane za njih.

 

6. Korporativni image i brand

Image tvrtke je ključna točka marketinga. Stvaranje dobrog imagea i branda traje godinama, a ponekad je dovoljna samo jedna greška da se on drastično sruši. Dobar image “tjera” kupce da kupuju vaše proizvode/usluge i privlači nove.

Stvaranje branda

7. Društveno odgovorno poslovanje

U svakom slučaju budite društveno odgovorni. Pomognite, u skladu s vašim mogućnostima, lokalnoj ili široj zajednici u kojoj djelujete. Sponzorstva, donacije, stipendije vrlo su učinkovite ako su dobro isplanirane i odrađene. Nemojte biti škrti… isplatit će vas se kad-tad. 🙂

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

5 odgovori za "Kanali komunikacije u promociji"

  1. Mira Hajdic napisao:

    Nikako da mi legne etičnost u promoviranju tvrtke radi njenog provođenja DOP-a. Kao što mi se ne sviđa samopromocija vlastite humanitarne aktivnosti. To je reklamiranje, kao da platiš oglas s promotivnom porukom u nekim novinama. Naravno, možemo se izvlačiti na priču o PR-u, ali… jednostavno mi je to dvolično. Što mislite?

    1. Mario Pintar napisao:

      Poštovana gđo. Hajdić, zahvaljujem se na postavljenom pitanju. Smatram kako bi tvrtke s ponosom trebale predstaviti svoje DOP programe (barem recimo na svojim web stranicama). Za mene je to dobrovoljan poslovni potez odnosno preusmjeravanje dijela vašeg poslovnog prihoda u društvo tj. zajednicu u kojoj živite i takve bi stvari društvo trebalo znati. Naravno, da to neki neće gledati na taj način, ali… takvih je uvijek bilo i uvijek će ih biti. Slažem se da ponekad postoje situacije u kojima ćete se pitati nije li to nemoralno, dvolično. Ali zašto? Zar je dvolično organizirati humanitarnu akciju i pomoći nekome tko nema drugi način da si osigura liječenje, školarinu, itd. Mislim da nije, ako je sve transparentno odrađeno i kasnije prezentirano javnosti. Pojedincu/organizaciji/društvu ste pomogli, pritom u sebi stvorili osjećaj zadovoljstva a zajednica u kojoj živite trebala bi biti ponosna što ima tvrtku koja to radi. No, ponekad sigurno postoje određene situacije kada promocija tvrtke nije u prvom planu. To najbolje znate vi sami, jer svatko zanimanje, svaka grana poslovne djelatnosti, svako tržište ima svoje specifičnosti. Rješenje – pronaći balans u promociji DOP aktivnosti, ali definitivno ih promovirati.

  2. mirta napisao:

    Što mislite koji su propusti državne firme kao recimo HŽ, što se tiče promocijskih aktivnosti, koje bih ste Vi marketinške aktivnosti više provodili kako bi stvorili pozitivniji imidž u državnoj firmi koja je stekla kroz ovu krizu loš glas.
    Hvala

    1. Mario Pintar napisao:

      Draga Mirta,
      zahvaljujem se na ovom neočekivanom pitanju 🙂 HŽ ili bilo koja slična državna firma? Hmmm… Mislim da moraju krenuti od korporativnog imagea koji je, kako i sami kažete, svim tih tvrtkama narušen. Prvo i osnovno, njima fali investicija jer po meni trenutno nemaju što promovirati. Investicije u novu opremu, zatim kvalitetan PR, a na kraju promocijski miks s naglaskom na direktni marketing. Ne znam demografiju njihovih korisnika (HŽ), ali pretpostavljam da su to ljudi koje bi vrlo lako mogli servisirati preko društvenih mreža (jeftino i učinkovito) i e-mail newsletterima (studenti, poslovni ljudi, turisti). Dakle, napraviti dobru segmentaciju tržišta te onda za svaku identificiranu grupu korisnika definirati promocijske kanale. Prema svemu gore navedenom, Internet marketing bio bi moj prvi izbor.

  3. mirta napisao:

    Hvala puno na odgovoru, slažem se s Vama.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010