What is B2C?
Read what it is B2C in our dictionary.
It will help you better understand what exactly it is B2C and what is the meaning to you in everyday use.
B2C
Business to Customer
B2C – to skraćenica koja dolazi od izraza Business to Customer (B2C). Označava sve odnose na tržištu koji se javljaju između tvrtke i krajnjeg kupca i suprotno je od B2B, gdje su situacije vezane za poduzeća.
Business to Customer znači prodaju proizvoda i usluga koje nudi tvrtka maloprodajnom kupcu. Odnos tvrtka-kupac odvija se i stacionarno (maloprodaja) i online (prodaja u online trgovinama).
U stacionarnoj i internetskoj prodaji zajedničke aktivnosti na tržištu su:
- stjecanje klijenata i izgradnja dugoročnih odnosa – velika pažnja posvećuje se praćenju ciljne skupine, razumijevanju njihovih potreba i odgovarajućoj razini podrške. To posebno vidimo u razvijenim procesima koji se odvijaju u e-commerceu,
- zadržavanje kupaca – to su npr. programi vjernosti,
- osiguranje najboljeg iskustva kupovine za kupca – potpune informacije, pravilna izloženost proizvoda, kvalitetna korisnička podrška, brza i učinkovita web stranica, intuitivan proces kupovine.
B2C je model u kojem su poslovne aktivnosti usmjerene na krajnjeg kupca. Za razliku od modela B2B, u B2C postoji mnogo tvrtki čije su aktivnosti usmjerene na prodaju proizvoda ili pružanje usluga individualnim kupcima/korisnicima. Stoga je u tom odnosu važna veza koju brand uspostavlja s kupcem. U svjetlu velike konkurencije i zasićenja tržišta, važno je istraživanje alata koji će pomoći u izgradnji konkurentske prednosti subjekta. To je dizajniranje iskustava kupaca koje uključuje: iskustvo procesa kupovine (učinkovit proces kupovine, brza i funkcionalna internetska stranica, osiguranje sigurnosti transakcija, to uključuje prisutnost SSL certifikata) i usluga kupcima. Izgradnja odnosa s kupcem je dugotrajan i složen proces, ali upravo on donosi odluku o izboru tvrtke.
Proces kupovine u poslovnom modelu B2C fokusira se na 4 područja.
- svijest,
- interes
- odluka
- transakcija
B2B i B2C – razlike
Prva razlika je prvenstveno ciljano tržište. Korisnici aktivnosti su različiti. Aktivnosti u B2B modelu usmjerene su na poslovne subjekte, dok su aktivnosti u B2C modelu usmjerene na krajnjeg kupca. B2C obično karakterizira veći broj realiziranih transakcija, ali te transakcije imaju manju vrijednost u usporedbi s transakcijama u B2B modelu.
Druga razlika odnosi se na tijek donošenja odluka i njegovu složenost. B2C odnos znači da je odlučitelj i izvršitelj kupovnih radnji ista osoba. U procesu nije uključeno više odlučitelja. To znači da je kupovni proces učinkovitiji i da je vrijeme realizacije brže – proces donošenja odluka i kupovine nije previše složen. S druge strane, u B2B modelu kupovni proces je složeniji, a odlučivanje razgranatije. U proces je uključeno više odlučitelja, a finalna odluka o kupnji zahtijeva odobrenje više osoba na različitim razinama odlučivanja.
Važna stvar su i proizvodi i usluge koji su predmet kupnje. U B2C modelu obično govorimo o manje sofisticiranim proizvodima koji su usmjereni na zadovoljenje specifičnih potreba kupaca i često su odmah dostupni. U B2B odnosima govorimo o poslovnim rješenjima, koja ne uključuju samo kupnju, već i njihovo održavanje. Važan faktor je i personalizacija. Dobar primjer su hosting rješenja; kupnjom, na primjer, VPS servera, krajnji kupac može dobiti i administraciju te tehničku podršku. Dakle, odnos nije ograničen samo na kupnju, već se nastavlja i nakon same transakcije.
