CTA

Call to action

CTA – inače poziv na djelovanje. To je oblik koji se koristi u marketinškoj komunikaciji, čiji je cilj potaknuti korisnika na određenu radnju, poput posjeta web stranici, preuzimanja aplikacije ili preuzimanja e-knjige (content marketing). Učinkovit CTA je jasan komunikacijski alat korišten u različitim vrstama sadržaja – definišeš što korisnik treba učiniti nakon što se susretne s takvim sadržajem.

CTA – gdje ga se može koristiti?

Poziv na djelovanje koristi se u mnogim komunikacijskim alatima. Pogledajmo najvažnije:

  • društvene mreže
    Vodeći poslovni profil na društvenim mrežama možeš koristiti Call to Action i tijekom kreiranja postova, kao i tijekom emitiranja oglasa u njima. Na primjer, kada dijeliš informaciju o novom postu na blogu, stvaraš post u kojem dijeliš informaciju, potičeš korisnika na čitanje članka. Mo]]>
    • web stranica
      Vlastita web stranica je odličan primjer kako možemo koristiti CTA. Pozivi na djelovanje se koriste u kontakt obrazcima ili prijavama za newsletter. CTA se ne koristi samo da privuče klijente, jer ulaskom na tvoju stranicu taj postupak je već proveden, već da produbi određenu temu i potakne korisnika na veću interakciju s tvojim proizvodom/uslugom.
    • e-mailovi
      E-mail marketing je prostor koji obično završava određenom radnjom. U njemu potičeš korisnika da iskoristi ponudu, preuzme popust kupon ili se uključi u neku promociju. Šaljući marketinške sadržaje, tvoj je cilj potaknuti primatelja na poduzimanje određene radnje. Takav gumb smješten u sadržaju je poruka za korisnika. Poziv na djelovanje (CTA) najčešće se koristi kao istaknuti gumb. Može također imati grafički oblik. U slučaju gumba to je kratki poziv poput: „Preuzmi“, „Prijavi se“, „Provjeri“.
    • internetski oglasi
      Kratki oblici prezentacije tvoje tvrtke također sadrže CTA. Internetski oglasi, poput oglasa objavljenih na društvenim mrežama (na Facebooku, Linkedinu, Instagramu), oglasi objavljeni u rezultatima pretrage (Google Ads), to je određeni reklamni prostor, u tih nekoliko desetaka znakova moraš potaknuti na interakciju s tvojom markom i uključiti ono što je najvažnije. U oglasima se koriste CTA, to je klikabilni element na grafici ili istaknuti u tekstu, npr., u obliku gumba koji sugerira aktivnost koju može pokazati primatelj. Koristeći pritom slogan, poput „Pogledaj“, „Provjeri“, „Preuzmi“, „Registriraj“ itd.
    • društvene mreže
      Vodeći poslovni profil na društvenim mrežama možeš koristiti Call to Action i tijekom kreiranja postova, kao i tijekom emitiranja oglasa u njima. Na primjer, kada dijeliš informaciju o novom postu na blogu, stvaraš post u kojem dijeliš informaciju, potičeš korisnika na čitanje članka. Mo]]>