Što je Mailing lista?
Pročitajte što je to Mailing lista u našem rječniku.
Pomoći će vam da bolje razumijete o čemu se točno radi Mailing lista i koje je značenje u svakodnevnoj upotrebi.

Mailing lista
Mailing lista – to je skupljena, održavana i odgovarajuće pohranjena baza e-mail adresa dobrovoljno danih od strane klijenata određenog brenda ili osoba koje stupaju u odnos s njim kako bi primale određenu vrstu informacija (trenutna ponuda, reklamne svrhe, novosti, blog postovi itd.).
Mailing lista se koristi za kampanje e-mail marketinga. Vodeći mailing kampanju prema klijentima i osobama zainteresiranim za tvoje usluge moraš imati njihov pristanak, tj. dobrovoljno i svjesno prikupljenu želju za slanje takvih informacija.
Neke statistike iz svijeta e-mail marketinga:
- 4 milijarde ljudi – globalno koristi e-mail
- 65% Hrvata koristi e-mail
Ako već imate svoju domenu i hosting, već ste zapoćeli svoje online poslovanje. Već ste postavili svoju web stranicu, na kojoj komunicirate i oglašavate usluge ili prodajete proizvode. Ako koristite poslovnu e-mail adresu s vlastitom domenom, možete je iskoristiti za izgradnju odnosa s kupcima. Mailing lista izvrsno je sredstvo za prikupljanje kontakata i angažiranje korisnika. E-mail marketing je popularan način slanja promotivnih i informativnih poruka kupcima ili osobama koje su se pretplatile na primanje takvih poruka. Cijenjen je u B2C i B2B poslovanju. E-mail marketing je jedan od ključnih kanala komunikacije u e-commerceu, a također je i jedan od najpovoljnijih marketinških alata. Ne trebate velika ulaganja da biste započeli graditi mailing listu i slali poruke putem e-maila. Dodatna prednost je izravnost – vaše poruke dolaze izravno u inbox korisnika.
Prednosti e-mail marketinga:
- stalna komunikacija s kupcem, osobom zainteresiranom za usluge;
- mogućnost vođenja angažirane komunikacije i stvaranja personaliziranih scenarija;
- komunikacija promotivnih ponuda i noviteta;
- povećanje konverzije za vašu online trgovinu.
Kako izgraditi mailing listu?
Kada započinjete s e-mail marketingom, morate prikupiti listu korisnika s kojima ćete uspostaviti kontakt. Adrese e-pošte možete prikupljati na nekoliko načina. Možete ih prikupiti putem prijave na newsletter, sklapanjem ugovora ili tako da osoba zainteresirana za vaše usluge ostavi svoj e-mail u kontakt obrascu. Također, ovu opciju omogućuju i društvene mreže. Zajednička značajka svih tih aktivnosti je jasna suglasnost korisnika za primanje takvih informacija.
- Prikupljanje e-mail adresa u suradnji s postojećim klijentima koji su već u kontaktu s vašim brendom;
- Prikupljanje e-mail adresa putem kontakt obrazaca od osoba koje žele stupiti u kontakt s vašim brendom;
- Prijava na newsletter, koji možete postaviti na svom blogu ili web stranici;
- Reklamna kampanja na društvenim mrežama, jer neki tipovi oglasa mogu omogućiti prikupljanje e-mail adresa.
Segmentacija i personalizacija
Vaša baza bit će raznolika. Iskoristite segmentaciju. Pronađite zajedničke karakteristike unutar vaše baze. To će vam pomoći u kreiranju naprednih scenarija za e-mail marketing. Ako prodajete turističku opremu, zapamtite da će osoba koja je kupila bicikl, a potom i kacigu, vjerojatno s veseljem čitati novosti vezane uz tu sportsku disciplinu. Ako joj pošaljete kampanju o kajakaštvu, vjerojatno neće biti zainteresirana. Ključ je personalizacija baze.
Kreirajući mailing listu, morate se pridržavati zakonskih aspekata.
Uredba o zaštiti osobnih podataka (GDPR) nalaže obvezu informiranja o svrsi obrade osobnih podataka i načinu njihove zaštite.
Kada prikupljate e-mail adrese, morate:
– pružiti kontakt osobe odgovorne za obradu podataka
– navesti svrhu obrade podataka
– navesti pravnu osnovu na temelju koje možete obrađivati podatke
– informirati korisnika da se u bilo kojem trenutku može odjaviti s liste
– navesti vrijeme čuvanja podataka
Kako brinuti o mailing bazi?
Održavanje baze je proces koji moraš provoditi redovito. Zapamti, broj zapisa nije najvažniji. Ako želiš izgraditi angažman i izbjeći da budeš označen kao spammer, kvaliteta provedenih aktivnosti je ključna. Prije svega, redovito prati učinkovitost svojih mailing kampanja. To je dobar povratni signal kako bi mogao ispraviti svoje kampanje u stvarnom vremenu, kao i iskoristiti elemente koji su dali rezultate. Stopa otvaranja (OR), stopa klikova (CTR) i provedeni A/B testovi dat će ti mnogo informacija o kvaliteti tvojih aktivnosti.
Koje aktivnosti provoditi?
- Redovito provjeravaj zapise u svojoj bazi.
Obrati pažnju na to jesu li adrese koje imaš ispravne. Često se dogodi da zbog tipfelera neka adresa e-maila završi u bazi, ali nije valjana niti aktivna. - Prati stopu otvaranja (OR).
Stopa otvaranja (OR – open rate) pokazuje koliko su ljudi u tvojoj bazi zaista zainteresirani za tvoje sadržaje. Ako određena adresa u nekom razdoblju ne pokaže nikakvu aktivnost, razmisli ima li smisla i dalje joj slati poruke. Možda nisi pravilno segmentirao svoju bazu i sadržaj koji šalješ nije prilagođen tom primatelju. - Omogući lako vidljivu opciju odjave.
Ulažeš trud u izgled svog e-maila – dizajn, sadržaj, grafike – sve dorađuješ do savršenstva. No, ne zaboravi da link za odjavu treba biti jasno vidljiv. Iako je njegova upotreba zakonski obavezna, mnoge tvrtke ga lukavo skrivaju na teško dostupnim mjestima. To nije dobra praksa. Ako netko smatra da tvoji sadržaji nisu za njega i ne želi ih više primati, trebao bi se moći jednostavno odjaviti. Zapamti, kvaliteta je važnija od količine!