IT Rječnik - slovo C
Pogledajte naš IT rječnik i stavke koje počinju slovomC
C2C je kratica od engleskog termina "Consumer to Consumer". Označava poslovni model u kojem kupci prodaju robu ili usluge izravno [...]
Pročitajte cijeli unos oC2C
CAC (engl. Trošak Stjecanja Kupca) je trošak stjecanja kupca. To je pokazatelj koji se koristi u e-trgovini, omogućava provjeru opravdanosti [...]
Pročitajte cijeli unos oCAC
Predmemorija (keš memorija) je tehnika korištena u informatičkoj tehnologiji za pohranu kopija podataka s ciljem ubrzanja pristupa tim podacima u [...]
Pročitajte cijeli unos oCache i microcache
CakePHP je otvoreni softver za razvoj web aplikacija napisan u programskom jeziku PHP, koji koristi arhitektonski uzorak Model-Pogled-Kontroler (MVC). Ovaj [...]
Pročitajte cijeli unos oCakePHP
Canva je popularan online alat za izradu grafike i vizualnih projekata. Posebno je cijenjen zbog svoje jednostavnosti i intuitivnosti, što [...]
Pročitajte cijeli unos oCanva
Captcha je vrsta verifikacijskog testa koji se koristi na internetu za razlikovanje ljudi od automatiziranih botova. Naziv "Captcha" skraćenica je [...]
Pročitajte cijeli unos oCaptcha
Studija slučaja (studija slučaja) je detaljna analiza određenog problema, projekta ili situacije koja se dogodila u prošlosti. U informatičkoj tehnologiji [...]
Pročitajte cijeli unos oCase Study
CDN (Content Delivery Network) je decentralizirana mreža poslužitelja koji omogućuju brzu dostavu internetskih sadržaja kao što su web stranice, multimedijalni [...]
Pročitajte cijeli unos oCDN
Cesija domene - prijenos prava i obveza koje se odnose na određenu domenu. Pretplatnik je tvrtka ili osoba ovlaštena za [...]
Pročitajte cijeli unos oCesja domeny
Chamilo je open-source platforma za upravljanje obrazovanjem (LMS) koja omogućuje stvaranje, upravljanje i distribuciju e-learning tečajeva. Posebno je cijenjena zbog [...]
Pročitajte cijeli unos oChamilo
Cisco je globalna tehnološka tvrtka specijalizirana za proizvodnju mrežne opreme, softvera te usluga povezanih s IT infrastrukturom. Cisco je najpoznatiji [...]
Pročitajte cijeli unos oCisco
Citation Flow je pokazatelj razvijen od strane Majestic SEO, koji mjeri autoritet web stranice na temelju broja poveznica koje vode [...]
Pročitajte cijeli unos oCitation Flow
CLI je kratica za "Command Line Interface" (sučelje naredbenog retka). To je način interakcije korisnika s računalom putem unosom tekstualnih [...]
Pročitajte cijeli unos oCLI
Clickbait je sadržaj ili naslov čiji je cilj privući pažnju korisnika i potaknuti ih na klik, obično korištenjem privlačnih, kontroverznih [...]
Pročitajte cijeli unos oClickbait
Cloaking je tehnika korištena u svijetu SEO (Search Engine Optimization), koja uključuje prikazivanje različitog sadržaja korisnicima i internetskim tražilicama. Glavni [...]
Pročitajte cijeli unos oCloaking
Cloud, odnosno računalni oblak, je tehnologija koja omogućava pohranu i obradu podataka na vanjskim poslužiteljima dostupnim putem interneta. Zahvaljujući tome [...]
Pročitajte cijeli unos oCloud
CLS (hrv. Kumulativni pomak rasporeda) je pokazatelj koji se koristi u analizi učinkovitosti web stranica i mjeri vizualnu stabilnost stranice. [...]
Pročitajte cijeli unos oCLS
CMS (Content Management System) je sustav za upravljanje sadržajem, odnosno softver koji omogućava stvaranje, uređivanje, objavljivanje i upravljanje sadržajima na [...]
Pročitajte cijeli unos oCMS
CodeIgniter je popularni okvir za PHP, koji se koristi za izradu dinamičkih web aplikacija. Poznat je po svojoj jednostavnosti, fleksibilnosti [...]
Pročitajte cijeli unos oCodeIgniter
Concrete5 je otvorenoizvorni sustav upravljanja sadržajem (CMS), koji je dizajniran s ciljem jednostavnosti korištenja i fleksibilnosti. Pomoću ovog alata, korisnici mogu [...]
Pročitajte cijeli unos oConcrete5
Contao je napredni sustav upravljanja sadržajem (CMS) koji je posebno cijenjen zbog svoje fleksibilnosti, sigurnosti te jednostavnosti upotrebe. Razvijen je [...]
Pročitajte cijeli unos oContao
Content marketing, to drugačije marketing sadržaja. To je razvijena marketinška strategija koja koristi alate kao što su: filmovi, tekst, grafika, [...]
Pročitajte cijeli unos oContent marketing
Kolačići (ponekad jednostavno nazvani „kolačićima”) su male tekstualne datoteke koje internet preglednik pohranjuje na uređaju korisnika. Koriste se na web [...]
Pročitajte cijeli unos oCookies
CPA (sa eng. Cost Per Action) je model naplate u internetskom marketingu u kojem oglašivač plaća za određenu akciju koju korisnik [...]
Pročitajte cijeli unos oCPA
CPC (Cost Per Click) – to model naplate internetskih oglasa u kojem oglašivač plaća za svaki klik na svoj oglas. [...]
Pročitajte cijeli unos oCPC
CPL (Cost Per Lead) – to model obračunavanja marketinških kampanja u kojem oglašivač plaća za svaki generirani „lead“, odnosno za [...]
Pročitajte cijeli unos oCPL
CPM (Cijena po tisuću prikaza) jedna je od najpopularnijih mjera korištenih u online oglašavanju - predstavlja trošak po tisuću prikaza [...]
Pročitajte cijeli unos oCPM
CPV (Cijena po prikazu) je model naplate u internetskom oglašavanju, gdje oglašivač plaća za svaki prikaz oglasa. To je jedan [...]
Pročitajte cijeli unos oCPV
Crawler (poznat i kao indeksirajući bot ili pretraživački robot) je računalni program koji koriste internetski pretraživači, poput Googlea ili Binga, [...]
Pročitajte cijeli unos oCrawler
Kompatibilnost s različitim preglednicima je pojam koji se odnosi na sposobnost web stranice ili web aplikacije da pravilno funkcionira u [...]
Pročitajte cijeli unos oCross-browser compatibility
Cross-Selling je prodajna strategija koja uključuje ponudu dodatnih proizvoda ili usluga kupcima, koji su komplementarni s već kupljenim ili razmatranim [...]
Pročitajte cijeli unos oCross-Selling
Indeks CSAT (Zadovoljstvo kupaca ocjena) je jedan od pokazatelja koji istražuju Iskustvo kupaca. CSAT mjeri razinu zadovoljstva kupca, temeljeći se [...]
Pročitajte cijeli unos oCSAT
CSRF (Cross-Site Request Forgery) je vrsta napada gdje napadač navodi korisnika da izvrši neautorizirani zahtjev prema servisu na kojem je [...]
Pročitajte cijeli unos oCSRF
CSS (Cascading Style Sheets) je jezik stilova koji se koristi za definiranje izgleda i formatiranja web stranica napisanih u jeziku [...]
Pročitajte cijeli unos oCSS
CTA – inače poziv na djelovanje. To je oblik koji se koristi u marketinškoj komunikaciji, čiji je cilj potaknuti korisnika [...]
Pročitajte cijeli unos oCTA
CTR (eng. Click-Through Rate) je pokazatelj koji mjeri učinkovitost reklamnih kampanja na internetu te efikasnost linkova postavljenih na web stranicama. To [...]
Pročitajte cijeli unos oCTR
Iskustvo Kupaca (CX), poznato kao iskustvo kupca, je zbroj svih iskustava i dojmova koje kupac stječe tijekom interakcije s vašim [...]
Pročitajte cijeli unos oCustomer experience
Uvid u klijente, poznat i kao uvid u potrebe klijenata, odnosi se na duboko razumijevanje ponašanja, preferencija, potreba i motivacija [...]
Pročitajte cijeli unos oCustomer Insight
CWV (Core Web Vitals) je skup indikatora razvijenih od strane Google-a, koji imaju za cilj procijeniti kvalitetu korisničkog iskustva na web [...]
Pročitajte cijeli unos oCWV
Faktori rangiranja su elementi koje internetski pretraživači, poput Googlea, uzimaju u obzir pri određivanju položaja web stranice u rezultatima pretraživanja. [...]
Pročitajte cijeli unos oCzynniki rankingowe