Customer experience

Korisničko iskustvo

Customer experience (CX), poznato kao iskustvo kupca, je zbroj svih iskustava i dojmova koje kupac stječe tijekom interakcije s vašim brendom. To uključuje svaku točku kontakta, od prvog susreta s oglasom, preko procesa kupovine, pa sve do poslijeprodajne usluge i podrške. To je sveobuhvatan pogled na odnos između kupca i tvrtke, koji nadilazi sam proizvod ili uslugu.

Zašto je Customer experience tako važan?

Značenje Customer experiencea proizlazi iz njegovog utjecaja na lojalnost kupaca. Dobra iskustva kupaca grade povjerenje i pozitivne asocijacije s brendom, što se odražava na veće šanse za ponovne kupnje i preporuke. S druge strane, negativna iskustva mogu brzo obeshrabriti kupce i uzrokovati njihov odlazak konkurenciji. U kontekstu e-trgovine, odabir odgovarajućeg web hostinga ili WordPress hostinga može značajno utjecati na kvalitetu iskustva kupaca. Brzina učitavanja stranice, njena stabilnost i sigurnost su faktori koji izravno utječu na zadovoljstvo kupca, stoga je vrijedno investirati u kvalitetna hosting rješenja.

Ako vodite online trgovinu, softver za online trgovinu također igra ključnu ulogu u oblikovanju iskustva kupaca. Intuitivna navigacija, jednostavnost kupovine te brzina izvršenja narudžbe su elementi koji mogu značajno utjecati na to hoće li kupac ponovno posjetiti vašu trgovinu. Također je važno osigurati sigurnost transakcija primjenom SSL certifikata, koji štiti podatke kupaca i gradi njihovo povjerenje.

Kako analizirati Customer experience?

Postoji nekoliko pokazatelja čije mjerenje nam omogućuje procjenu CX-a

  • Customer Effort Score (CES) – Pokazatelj mjeri trud koji je kupac morao uložiti. To znači koliko vremena je morao potrošiti da bi postigao cilj (npr. riješavanje problema, kontaktiranje korisničke podrške).
  • Net Promotor Score (NPS) – Pokazatelj mjeri vjerojatnost da će kupac preporučiti našu uslugu drugima.
  • Customer Satisfaction Survey (CSAT) – Anketni upitnik koji mjeri razinu zadovoljstva kupaca.
  • Time to resolution (TTR) – Pokazatelj u kojem mjerimo vrijeme potrebno za rješavanje problema. Mjeri se od trenutka iniciranja problema (prijava) do trenutka rješenja problema.

Kako poboljšati Customer experience?

Kako bi poboljšale Customer experience, tvrtke bi trebale:

  • Razumjeti potrebe i očekivanja svojih kupaca.
  • Investirati u obuku i razvoj zaposlenika kako bi osigurali izvanrednu uslugu korisnicima.
  • Pratiti i analizirati mišljenja kupaca kako bi stalno poboljšavali ponudu i način njezine prezentacije.
  • Prilagoditi iskustva kupovine individualnim preferencijama kupaca koristeći tehnologije personalizacije.
  • Osigurati lagodnu i praktičnu komunikaciju s tvrtkom na različitim kanalima.

Customer Experience ključan je element u izgradnji dugoročnih odnosa s kupcima. Ulaganje u CX je ulaganje u uspjeh tvrtke. Fokusiranjem na stvaranje pozitivnih iskustava za kupce, brendovi mogu povećati svoju konkurentnost i postići bolje poslovne rezultate.

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.