Što je SERP?
Pročitajte što je to SERP u našem rječniku.
Pomoći će vam da bolje razumijete o čemu se točno radi SERP i koje je značenje u svakodnevnoj upotrebi.
SERP
Search Engine Results Page
SERP (Stranica rezultata pretraživanja) – to je stranica rezultata pretraživanja koju prikazuju internetski pretraživači poput Googlea nakon što korisnik unese upit. SERP se sastoji od organskih rezultata kao i plaćenih, koji odgovaraju na specifičan upit. Organski rezultati se generiraju na temelju algoritma pretraživača koji analizira i ocjenjuje sadržaj web stranica, dok su plaćeni rezultati oglasi za koje tvrtke plaćaju kako bi bili prikazani više u rezultatima.
Što se nalazi na SERP-u?
Na stranici rezultata pretraživanja možemo pronaći različite elemente:
- Organski rezultati – web stranice koje najbolje odgovaraju na upit korisnika na temelju Googleovog algoritma.
- Plaćeni rezultati (oglasi) – prikazani na vrhu ili dnu stranice, promovirani u okviru kampanja Google Ads.
- Prošireni isječci – dodatne informacije vidljive izravno na SERP-u, npr. odgovori na pitanja, ocjene proizvoda, liste, karte.
- Lokalni oglasi – za tvrtke koje ciljaju određene lokacije, npr. lokalne web trgovine mogu se tamo pojaviti.
Zašto je SERP važan?
SERP odlučuje koje stranice korisnik vidi nakon unosa upita. Što je stranica viša u organskim rezultatima, to je veća šansa za privlačenje prometa na stranicu. Pozicija u rezultatima pretraživanja ovisi o mnogim faktorima, kao što su kvaliteta sadržaja, optimizacija SEO, brzina učitavanja stranice te broj i kvaliteta poveznica koje vode do stranice. Na primjer, odgovarajuća optimizacija web trgovine i odabir ključnih riječi može pomoći poboljšati njenu vidljivost u SERP-u