B2C

Business to Customer

B2C – to skraćenica koja dolazi od izraza Business to Customer (B2C). Opiše sve odnose na tržištu koji se događaju između tvrtke i krajnjeg kupca. Stoga je suprotno od B2B, gdje su situacije vezane za poduzeća.

Business to Customer znači prodaju proizvoda i usluga koje nudi tvrtka maloprodajnom kupcu. Odnos tvrtka-kupac odvija se i stacionarno (maloprodaja) i online (prodaja u internetskim trgovinama).

U stacionarnoj i internetskoj prodaji zajedničke aktivnosti na tržištu su:

  • privlačenje kupaca i izgradnja dugoročnih odnosa, velika važnost se pridaje promatranju ciljne skupine, razumijevanju njihovih potreba i odgovarajućoj razini podrške. Vidimo to posebno u razvijenim procesima koji se događaju u e-commerce,
  • zadržavanje kupaca, to su npr. programi vjernosti,
  • osiguravanje najboljih iskustava kupovine kupca (potpune informacije, izložba proizvoda, usluga kupaca, brza i učinkovita internetska stranica, intuitivan proces kupovine).

    B2C je model u kojem su poslovne aktivnosti usmjerene na krajnjeg kupca. Za razliku od modela B2B, u B2C postoji mnogo tvrtki čije su aktivnosti usmjerene na prodaju proizvoda ili pružanje usluga individualnim kupcima/kupcima. Stoga je u tom odnosu važna veza koju brand uspostavlja s kupcem. U svjetlu velike konkurencije i zasićenja tržišta, važno je istraživanje alata koji će pomoći u izgradnji konkurentske prednosti subjekta. To je dizajniranje iskustava kupaca. To uključuje: iskustvo procesa kupovine (učinkovit proces kupovine, brza i funkcionalna internetska stranica, osiguranje sigurnosti transakcija, to uključuje prisutnost SSL certifikata) i usluga kupcima. Izgradnja odnosa s kupcem je dugotrajan i složen proces, ali upravo on donosi odluku o izboru tvrtke.

Proces kupovine u poslovnom modelu B2C fokusira se na 4 područja.

  • svijest,
  • interes
  • odluka
  • transakcija

B2B a B2C – razlike

Prva razlika je prvenstveno cilj]]>