B2C

Business to Customer

B2C – to skraćenica koja dolazi od izraza Business to Customer (B2C). Označava sve odnose na tržištu koji se javljaju između tvrtke i krajnjeg kupca i suprotno je od B2B, gdje su situacije vezane za poduzeća.

Business to Customer znači prodaju proizvoda i usluga koje nudi tvrtka maloprodajnom kupcu. Odnos tvrtka-kupac odvija se i stacionarno (maloprodaja) i online (prodaja u online trgovinama).

U stacionarnoj i internetskoj prodaji zajedničke aktivnosti na tržištu su:

  • stjecanje klijenata i izgradnja dugoročnih odnosa – velika pažnja posvećuje se praćenju ciljne skupine, razumijevanju njihovih potreba i odgovarajućoj razini podrške. To posebno vidimo u razvijenim procesima koji se odvijaju u e-commerceu,
  • zadržavanje kupaca – to su npr. programi vjernosti,
  • osiguranje najboljeg iskustva kupovine za kupca – potpune informacije, pravilna izloženost proizvoda, kvalitetna korisnička podrška, brza i učinkovita web stranica, intuitivan proces kupovine.

    B2C je model u kojem su poslovne aktivnosti usmjerene na krajnjeg kupca. Za razliku od modela B2B, u B2C postoji mnogo tvrtki čije su aktivnosti usmjerene na prodaju proizvoda ili pružanje usluga individualnim kupcima/korisnicima. Stoga je u tom odnosu važna veza koju brand uspostavlja s kupcem. U svjetlu velike konkurencije i zasićenja tržišta, važno je istraživanje alata koji će pomoći u izgradnji konkurentske prednosti subjekta. To je dizajniranje iskustava kupaca koje uključuje: iskustvo procesa kupovine (učinkovit proces kupovine, brza i funkcionalna internetska stranica, osiguranje sigurnosti transakcija, to uključuje prisutnost SSL certifikata) i usluga kupcima. Izgradnja odnosa s kupcem je dugotrajan i složen proces, ali upravo on donosi odluku o izboru tvrtke.

Proces kupovine u poslovnom modelu B2C fokusira se na 4 područja.

  • svijest,
  • interes
  • odluka
  • transakcija

B2B i B2C – razlike

Prva razlika je prvenstveno ciljano tržište. Korisnici aktivnosti su različiti. Aktivnosti u B2B modelu usmjerene su na poslovne subjekte, dok su aktivnosti u B2C modelu usmjerene na krajnjeg kupca. B2C obično karakterizira veći broj realiziranih transakcija, ali te transakcije imaju manju vrijednost u usporedbi s transakcijama u B2B modelu.

Druga razlika odnosi se na tijek donošenja odluka i njegovu složenost. B2C odnos znači da je odlučitelj i izvršitelj kupovnih radnji ista osoba. U procesu nije uključeno više odlučitelja. To znači da je kupovni proces učinkovitiji i da je vrijeme realizacije brže – proces donošenja odluka i kupovine nije previše složen. S druge strane, u B2B modelu kupovni proces je složeniji, a odlučivanje razgranatije. U proces je uključeno više odlučitelja, a finalna odluka o kupnji zahtijeva odobrenje više osoba na različitim razinama odlučivanja.

Važna stvar su i proizvodi i usluge koji su predmet kupnje. U B2C modelu obično govorimo o manje sofisticiranim proizvodima koji su usmjereni na zadovoljenje specifičnih potreba kupaca i često su odmah dostupni. U B2B odnosima govorimo o poslovnim rješenjima, koja ne uključuju samo kupnju, već i njihovo održavanje. Važan faktor je i personalizacija. Dobar primjer su hosting rješenja; kupnjom, na primjer, VPS servera, krajnji kupac može dobiti i administraciju te tehničku podršku. Dakle, odnos nije ograničen samo na kupnju, već se nastavlja i nakon same transakcije.

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.