Što je B2B?
Pročitajte što je to B2B u našem rječniku.
Pomoći će vam da bolje razumijete o čemu se točno radi B2B i koje je značenje u svakodnevnoj upotrebi.

B2B
Business to Business
B2B je skraćenica koja potječe iz naziva Business to Business (B2B) i označava odnos Tvrtka-za-tvrtku. To je razumljiv i korišten pojam, neovisno o geografskoj širini. Potječe iz engleskog jezika.
Ovim nazivom označavamo aktivnosti koje se odvijaju između različitih sudionika tržišta, a uglavnom su to tvrtke. Te aktivnosti uključuju sve radnje koje provodi tvrtka, a krajnji primatelj je određeni brend (poduzeće). Ovdje možemo govoriti o pružanju usluga, sklapanju ugovora ili izgradnja prisutnosti brenda. To je ujedno suprotno B2C (Business to Customer), gdje je pružatelj takvih usluga još uvijek tvrtka, ali su primatelji već pojedinačni klijenti.
Odnosi koji se događaju između poduzeća mogu biti i online (elektronički), i offline (tradicionalni).
Tržišta B2B
Govoreći o B2B trgovini, govorimo o situaciji u kojoj sudionici tržišta mogu biti proizvođači, trgovci na malo ili veletrgovci. Transakcija se odvija između tvrtki. Primjerice jedna od njih izražava potrebu za određenim proizvodom i traži na tržištu tvrtku koja može zadovoljiti njihove potrebe. Uspostavlja suradnju s drugim subjektom koji se specijalizirao za to područje i s njim ostvaruje suradnju.
U kontekstu B2B možemo istaknuti odnose između poduzeća koji uključuju, na primjer, sklapanje ugovora, provođenje trgovinskih transakcija ili izgradnju mreže partnera.
Uzimajući u obzir trgovinske transakcije, djelatnost možemo klasificirati temeljem tržišta pružanja usluga.
Razlikujemo horizontalno tržište i vertikalno tržište.
– horizontalno tržište, ovdje se obavljaju transakcije između tvrtki koje pružaju usluge iz iste industrije. Djeluju u istom sektoru, a njihove aktivnosti možemo usporediti sa sustavom povezanih posuda. Da bi jedna od njih mogla funkcionirati, treba drugu čije se aktivnosti nadopunjuju. Primjer odnosa koji se odvija unutar vertikalnog tržišta je grafičko tržište. Tiskara, kako bi mogla pružiti svoju osnovnu uslugu, treba integrirati nekoliko područja. Jedno od njih je stalna suradnja s tvrtkama koje proizvode i dostavljaju tiskarske tinte. Bez njih nije moguće pružanje usluga. U ovom slučaju možemo govoriti o horizontalnom tržištu.
– vertikalno tržište, je širi pojam koji se odnosi na pružanje usluga u potpuno odvojenim segmentima poslovanja. Poduzeća nisu međusobno povezana, djeluju unutar različitih industrija. Primjer su hosting usluge koje se pružaju tvrtkama koje se bave različitim aktivnostima. Dobar hosting, kao što je cyberfolks.hr, potreban je tvrtkama koje svoju ponudu predstavljaju online. Posjedujući internetsku stranicu, jedan od uvjeta – uz domenu – je upravo hosting. U ovom slučaju, takav odnos postoji na vertikalnom tržištu. Internetska trgovina s kozmetikom nije povezana s hosting tvrtkom, ali bez nje nije u mogućnosti prodavati putem interneta.
B2B u kontekstu sklapanja ugovora
B2B je pojam koji često možemo vidjeti u ponudama na portalima za zapošljavanje. Pregledavajući ponude, u detaljima možemo vidjeti oblik u kojem poslodavac definira odnos obavljanja posla. U tom kontekstu, označava oblik na koji poslodavac obraća pažnju tijekom provođenja procesa zapošljavanja. Može se pojaviti samostalno ili kao jedna od dostupnih opcija uz Ugovor o radu (UoP), Ugovor o djelu (UoD) ili Ugovor o povjerenju (UZ). Takva informacija znači da poslodavac želi uspostaviti odnos ili je otvoren za takvu mogućnost, gdje su sudionici dvije tvrtke. Ovdje je važan pravni oblik. Osoba koja je zaposlena može biti osoba koja obavlja određenu poslovnu djelatnost kao samostalni poduzetnik. Ovaj oblik ugovora u širem smislu označava poslovni odnos između dvije odvojene tvrtke, s ciljem zajedničkog razvoja i napretka obje strane.