B2B

Business to Business

B2B je skraćenica koja potječe iz naziva Business to Business (B2B) i označava odnos Tvrtka-za-tvrtku. To je razumljiv i korišten pojam, neovisno o geografskoj širini. Potječe iz engleskog jezika.

Ovim nazivom označavamo aktivnosti koje se odvijaju između sudionika tržišta, kojima su te tvrtke. Te aktivnosti uključuju sve radnje koje provodi tvrtka, a krajnji primatelj je određena marka (poduzeće). Ovdje možemo govoriti o pružanju usluga, sklapanju ugovora, ili izgradnji prisutnosti marke. To je ujedno suprotno B2C (Business to Customer), gdje je pružatelj takvih usluga još uvijek tvrtka, ali su primatelji već pojedinačni klijenti.
Odnosi koji se događaju između poduzeća mogu biti i online (elektronički), i offline (tradicionalni).

Tržišta B2B

Govoreći o B2B trgovini, govorimo o situaciji u kojoj sudionici tržišta mogu biti proizvođači, trgovci na malo, veletrgovci. Transakcija se odvija između tvrtki. Primjerice jedna od njih izražava potrebu za određenim proizvodom i traži na tržištu tvrtku koja može zadovoljiti njihove potrebe. Uspostavlja suradnju s drugim subjektom koji se specijalizirao za to područje i s njim ostvaruje suradnju.

U kontekstu B2B možemo istaknuti odnose između poduzeća koji uključuju, na primjer, sklapanje ugovora, provođenje trgovinskih transakcija ili izgradnju mreže partnera.
Uzimajući u obzir trgovinske transakcije, djelatnost možemo klasificirati temeljem tržišta pružanja usluga. Razlikujemo horizontalno tržište i vertikalno tržište.

horizontalno tržište, ovdje se obavljaju transakcije između tvrtki koje pružaju usluge iz iste industrije. Djeluju u istom sektoru, a njihove aktivnosti možemo usporediti s sustavom povezanih posuda. Da bi jedna od njih mogla funkcionirati, treba drugu čije se aktivnosti nadopunjuju. Primjer odnosa koji se odvija unutar vertikalnog tržišta je grafičko tržište. Tiskara, kako bi mogla pružiti svoju osnovnu uslugu, treba integrirati nekoliko područja. Jedno od njih je stalna suradnja s tvrtkama koje proizvode i dostavljaju tiskarske tinte. Bez njih nije moguće pružanje usluga. U ovom slučaju možemo govoriti o horizontalnom tržištu.

vertikalno tržište, to je širi pojam koji se odnosi na pružanje usluga u potpuno odvojenim segmentima djelovanja. Poduze]]>