B2B

Business to Business

B2B je skraćenica koja potječe iz naziva Business to Business (B2B) i označava odnos Tvrtka-za-tvrtku. To je razumljiv i korišten pojam, neovisno o geografskoj širini. Potječe iz engleskog jezika.

Ovim nazivom označavamo aktivnosti koje se odvijaju između različitih sudionika tržišta, a uglavnom su to tvrtke. Te aktivnosti uključuju sve radnje koje provodi tvrtka, a krajnji primatelj je određeni brend (poduzeće). Ovdje možemo govoriti o pružanju usluga, sklapanju ugovora ili izgradnja prisutnosti brenda. To je ujedno suprotno B2C (Business to Customer), gdje je pružatelj takvih usluga još uvijek tvrtka, ali su primatelji već pojedinačni klijenti.
Odnosi koji se događaju između poduzeća mogu biti i online (elektronički), i offline (tradicionalni).

Tržišta B2B

Govoreći o B2B trgovini, govorimo o situaciji u kojoj sudionici tržišta mogu biti proizvođači, trgovci na malo ili veletrgovci. Transakcija se odvija između tvrtki. Primjerice jedna od njih izražava potrebu za određenim proizvodom i traži na tržištu tvrtku koja može zadovoljiti njihove potrebe. Uspostavlja suradnju s drugim subjektom koji se specijalizirao za to područje i s njim ostvaruje suradnju.

U kontekstu B2B možemo istaknuti odnose između poduzeća koji uključuju, na primjer, sklapanje ugovora, provođenje trgovinskih transakcija ili izgradnju mreže partnera.
Uzimajući u obzir trgovinske transakcije, djelatnost možemo klasificirati temeljem tržišta pružanja usluga.

Razlikujemo horizontalno tržište i vertikalno tržište.

horizontalno tržište, ovdje se obavljaju transakcije između tvrtki koje pružaju usluge iz iste industrije. Djeluju u istom sektoru, a njihove aktivnosti možemo usporediti sa sustavom povezanih posuda. Da bi jedna od njih mogla funkcionirati, treba drugu čije se aktivnosti nadopunjuju. Primjer odnosa koji se odvija unutar vertikalnog tržišta je grafičko tržište. Tiskara, kako bi mogla pružiti svoju osnovnu uslugu, treba integrirati nekoliko područja. Jedno od njih je stalna suradnja s tvrtkama koje proizvode i dostavljaju tiskarske tinte. Bez njih nije moguće pružanje usluga. U ovom slučaju možemo govoriti o horizontalnom tržištu.

vertikalno tržište, je širi pojam koji se odnosi na pružanje usluga u potpuno odvojenim segmentima poslovanja. Poduzeća nisu međusobno povezana, djeluju unutar različitih industrija. Primjer su hosting usluge koje se pružaju tvrtkama koje se bave različitim aktivnostima. Dobar hosting, kao što je cyberfolks.hr, potreban je tvrtkama koje svoju ponudu predstavljaju online. Posjedujući internetsku stranicu, jedan od uvjeta – uz domenu – je upravo hosting. U ovom slučaju, takav odnos postoji na vertikalnom tržištu. Internetska trgovina s kozmetikom nije povezana s hosting tvrtkom, ali bez nje nije u mogućnosti prodavati putem interneta.

B2B u kontekstu sklapanja ugovora

B2B je pojam koji često možemo vidjeti u ponudama na portalima za zapošljavanje. Pregledavajući ponude, u detaljima možemo vidjeti oblik u kojem poslodavac definira odnos obavljanja posla. U tom kontekstu, označava oblik na koji poslodavac obraća pažnju tijekom provođenja procesa zapošljavanja. Može se pojaviti samostalno ili kao jedna od dostupnih opcija uz Ugovor o radu (UoP), Ugovor o djelu (UoD) ili Ugovor o povjerenju (UZ). Takva informacija znači da poslodavac želi uspostaviti odnos ili je otvoren za takvu mogućnost, gdje su sudionici dvije tvrtke. Ovdje je važan pravni oblik. Osoba koja je zaposlena može biti osoba koja obavlja određenu poslovnu djelatnost kao samostalni poduzetnik. Ovaj oblik ugovora u širem smislu označava poslovni odnos između dvije odvojene tvrtke, s ciljem zajedničkog razvoja i napretka obje strane.

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.