Bounce Rate

Stopa odbijanja

Bounce Rate ili koeficijent odbijanja je pokazatelj koji mjeri koliko dobro web stranica angažira publiku. To je također pokazatelj koji se koristi u e-mail marketingu. Procjenjuje učinkovitost provedenog content marketinga. To je jedan od važnijih pokazatelja za vlasnike web stranica koji informiraju o kvaliteti stranice i stvarnom interesu za web stranicu, kao i za e-mail marketinške stručnjake, o stvarnom potencijalu poslane kampanje. Stopa odbijanja koristi se za praćenje privlačnosti naše stranice, a također je informacija koliko njezini sadržaji odgovaraju upitima korisnika.

Bounce Rate – definicija

Bounce Rate (Koeficijent odbijanja) jednostavno je postotak posjetitelja koji napuštaju određenu web stranicu bez klikanja na bilo koju drugu stranicu. Ne ostaju na njoj, napuštaju njezin sadržaj – obično takva sesija traje dijelove sekundi.

Bounce Rate u e-mail marketingu

Bounce Rate također je pokazatelj koji se koristi u e-mail marketingu. Njegova analiza omogućuje, između ostalog, provjeru baza e-mail marketinga. Bounce Rate mjeri postotak e-mail poruka koje nisu dostavljene u poštanski sandučić primatelja.

Bounce Rate izračunava se dijeljenjem broja odbijenih poruka s ukupnim brojem poslanih poruka. Obično se izražava u postocima.

Visoki Bounce Rate može biti uzrokovan različitim razlozima, kao što su:

  • Adresa je neispravna ili ne postoji;
  • Poruka je blokirana od spam filtra;
  • Poštanski sandučić primatelja je pun i ne može primiti više poruka;
  • Poštanski poslužitelj primatelja odbio je poruku jer premašuje granice veličine.

Kako izračunati Bounce Rate?

Bounce Rate obično se izračunava dijeleći broj posjetitelja koji napuštaju web stranicu s ukupnim brojem posjetitelja.
Specifičnije, Bounce Rate označava aktivnost u kojoj posjetitelj stranice izvršava jednu interakciju tijekom trajanja svoje sesije. Govoreći o pojedinačnoj interakciji, možemo govoriti o kliku na CTA ili ulasku na određenu stranicu. Međutim, nakon te radnje, korisnik ne poduzima daljnje aktivnosti i napušta stranicu.

Bounce rate se izračunava dijeljenjem broja odbijenih posjeta s brojem sesija.

Bounce Rate – interpretacija

Visok Bounce Rate može ukazivati na to da nešto na web stranici ne motivira korisnike da nastave s klikovima. Korisnik brzo napušta stranicu. Razloga za nedostatak aktivnosti može biti mnogo:

  • stranica ne odgovara na pitanje korisnika, nesklad između teme i sadržaja;
  • neintuitivna arhitektura stranice, teško se kretati i navigirati;
  • tehničke pogreške na stranici, stranica koja ne radi;
  • predugo učitavanje stranice.

Visoki i niski Bounce Rate

Standardno pravilo je sljedeće: Što je niži Bounce Rate, to je bolje. Vlasnici web stranica žele da interakcija korisnika traje što duže. U idealnom scenariju to znači dulje trajanje sesije i pomicanje kroz nekoliko podstranica. Međutim, visok Bounce Rate nije uvijek loš. Ovisno o industriji i specifičnostima ciljne stranice, Bounce Rate može biti dobar ako pokazuje da je korisnik pronašao ono što je tražio i nije morao dalje tražiti. Niski Bounce Rate također može imati pozitivno značenje. Ako korisnik osjeti da je tema iscrpljena i da je njegov zahtjev za informacijama zadovoljen, Bounce Rate će biti nizak. Na primjer, ako imate blog post s videozapisom s YouTubea, korisnik može pogledati video i odmah napustiti stranicu. U tom slučaju možemo interpretirati da je to dobar Bounce Rate jer je posjetitelj pronašao ono što je tražio i nije morao dalje pregledavati sadržaj. Tema je bila iscrpljena, a potreba korisnika zadovoljena.

Kako provjeriti Bounce Rate?

Da biste provjerili postotak Bounce Rate-a, posjetite analitiku vaše web stranice. Takvi podaci dostupni su u Google Analytics-u. Ako ste povezali svoj račun, provjerit ćete to u sekciji Ponašanje > Sadržaj stranice > Sve stranice. Tamo možete vidjeti Bounce Rate za svaku podstranicu stranice. Ne zaboravite odabrati željeni vremenski period.

Kako poboljšati Bounce Rate u marketingu

  1. Pobrinite se za infrastrukturu
    Već smo spomenuli da tehničke pogreške mogu odvratiti korisnike. Ako se stranica predugo učitava i sadrži pogreške, vrlo je lako izgubiti korisnike. Ako imate vrijedne i angažirajuće sadržaje, ali ne obraćate dovoljno pažnje na tehničke aspekte, riskirate visoki Bounce Rate. Web hosting koji koristite i njegovi parametri imaju značajan utjecaj na vrijeme učitavanja stranice.
  2. Pobrinite se za korisničko iskustvo
    Korisničko iskustvo je važan dio marketinške strategije. Ono može odrediti uspjeh ili neuspjeh vaše web stranice. Bounce Rate je jedan od pokazatelja koji se koristi za mjerenje korisničkog iskustva i temelji se na broju ljudi koji napuštaju vašu stranicu bez posjeta drugim podstranicama. Određena konverzija koja je povezana s korištenjem web stranice kako bi generirala promet i postigla ciljeve mora zadovoljiti potrebe korisnika. To uključuje dizajn, sadržaj i funkcionalnost. Posvetite pozornost dizajnu stranice, je li navigacija jasna i jednostavna, te je li jezik razumljiv. Također možete koristiti alate kao što su Toplinske mape koje vizualiziraju što korisnici rade na vašoj stranici. To je korisno, osobito u e-commerce-u, za razumijevanje kako korisnici reagiraju na stranici.
  3. Pobrinite se za sadržaj i microcopy
    Slika privlači pažnju, a sadržaj zadržava korisnike. Prilikom kreiranja sadržaja pazite na njegovu kvalitetu i čitljivost. Korisnici traže informacije na internetu, pa se usmjerite na pružanje vrijednog i mjerodavnog sadržaja. Također, koristite jasnu hijerarhiju sadržaja i pozive na akciju kako biste održali razumljivost.
  4. Vidljivost u rezultatima pretraživanja
    Pazite na prezentaciju sadržaja u rezultatima pretraživanja. Meta naslovi i meta opisi trebaju odgovarati onome što korisnik može pronaći na stranici. Ako meta informacije ne odgovaraju sadržaju stranice, korisnici će vjerojatno napustiti stranicu, što će povećati Bounce Rate.
  5. Interno linkanje
    Postavljanje unutarnjih linkova u sadržaj podstranice nije samo dobar SEO trik, već i učinkovita taktika za smanjenje Bounce Rate-a. Ako na svom blogu povezujete relevantne članke putem anchora, to pomaže korisnicima da nastave s pregledavanjem stranice, čime povećavate angažman.
  6. Optimizacija pretraživača na stranici
    Pretraživač na stranici pomaže korisnicima da brže pronađu informacije. Ovo je osobito korisno u e-commerce-u, gdje postoji mnogo proizvoda. Provjerite da li pretraživač na vašoj stranici funkcionira ispravno te prikazuje li pretraživač relevantne rezultate ili pretraživač nije optimiziran prema očekivanjima korisnika.

Bounce Rate u marketingu treba biti redovito praćen. To je jasan pokazatelj koliko su sadržaji na web stranici vrijedni i privlačni korisnicima.

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.