Što je Content marketing?
Pročitajte što je to Content marketing u našem rječniku.
Pomoći će vam da bolje razumijete o čemu se točno radi Content marketing i koje je značenje u svakodnevnoj upotrebi.

Content marketing
Content marketing, to drugačije marketing sadržaja. To je razvijena marketinška strategija koja koristi alate kao što su: filmovi, tekst, grafika, audio materijali s ciljem održavanja odnosa između marke i klijenta. Cilj content marketinga je potaknuti ljude da kroz čitanje teksta, gledanje materijala, povezuju našu marku i kao rezultat postanu lojalni klijenti marke.
Aktivnosti content marketinga usmjerene su prema specifičnim skupinama primatelja. Pružanjem vrijednog sadržaja, usklađenog s potrebama i karakteristikama osoba zainteresiranih za tvoj proizvod ili usluge, gradiš lojalnost i pojačavaš vezu s markom. Marketing sadržaja koristi različite kanale objavljivanja kako bi dosegao određene primatelje s prikladnim sadržajima u različitim fazama kupovnog putovanja. Zapamti, sadržaji trebaju biti dizajnirani u skladu s pravim potrebama primatelja.
Za tvrtke koje upravljaju online trgovinom, content marketing može također pridonijeti povećanju konverzija i prodaje pružanjem vrijednih sadržaja koji podržavaju kupovne odluke klijenata.
Strategija content marketinga. Što vrijedi znati?
Prvim korakom u svakoj uspješnoj kampanji content marketinga je dobivanje što više informacija o ciljanoj skupini. Ako imamo informacije o tome tko je naš primatelj, koje su mu navike i običaji – moći ćemo bolje iskoristiti potencijal sadržaja. To možeš provjeriti na svojoj web stranici, društvenim kanalima ili putem informacija iz telefonskih razgovora. Takve informacije pruža, na primjer, Google Analytics. Možeš saznati demografiju posjetitelja, pa tako njihov spol, dob, mjesto stanovanja. Provjeriti s kojih uređaja koriste te koliko vremena provode na određenoj podstranici. Također možeš dobiti vrijedne informacije iz društvenih medija – pitanja postavljana preko Messengera su pravo rudnik znanja za razvijanje aktivnosti content marketinga.
Sljedeći korak je stvaranje tzv. karte putovanja tvog klijenta. Putovanje klijenta omogućuje planiranje koje vrste sadržaja će biti korisne u pojedinim fazama putovanja. Customer journey je proces u kojem klijenti prolaze od nepoznavanja tvoje marke do postajanja stalnim, pa čak i lojalnim klijentom. Prolazak kroz pojedine faze, pružanje odgovarajućih sadržaja i znanja može završiti finalizacijom kupnje, a to je važno svakoj marki. Putovanje klijenta je proces kroz koji klijent prolazi pokušavajući zadovoljiti određenu potrebu. Taj proces može uključivati, među ostalim, istraživanje različitih brendova i proizvoda, čitanje recenzija prije donošenja odluke, kupnju proizvoda te način korištenja vaše marke nakon njegova primitka.
Bez obzira na to objavljujete li sadržaj na web stranici svoje tvrtke, društvenim mrežama, u obliku blog objava ili putem drugih informativnih kanala – content marketing je učinkovit način za uspostavljanje kontakata i povećanje broja pratitelja.
Content marketing – cilj
Content marketing ima za cilj uspostavljanje odnosa između brenda i kupca. To se postiže kroz:
- stvaranje zanimljivog i informativnog sadržaja
- izgradnju svijesti o brendu i privlačenje ciljne skupine
- utjecaj na odluku o kupnji kupca
Primjeri Content marketinga:
Content marketing koristi niz alata za izgradnju svijesti o brendu i proizvodima. Neki od njih uključuju:
- vođenje poslovnog bloga
- vođenje društvenih mreža
- vođenje e-mail marketinga (newsletteri)
- vođenje video bloga
- stvaranje informativnih materijala
Ako korisnik ulazi u odnos s brendom, pokazuje aktivnost prema sadržaju koji dijeliš: klikne na njega, čita sadržaj – time pokazuje interes za tvoj brend. Postoji nekoliko osnovnih pravila koja bi trebao slijediti u Content marketingu. Pogledajmo to na konkretnom primjeru. Uzmimo u obzir Content marketing u newsletterima. Na što trebaš obratiti pažnju?
- Kvaliteta: Stvaraj sadržaj visoke kvalitete uz pomoć stručnjaka. Što više vrijednih i sadržajnih informacija u tvom sadržaju, to je veća šansa da će tvoj brend izazvati interes.
- Relevantnost: Sadržaj treba biti prikladan za tvoje korisnike. Treba odgovarati stvarnim potrebama ciljne skupine. Sadržaj mora biti u skladu s onim što si naveo u uvodu.
- Segmentacija: Nemoj stvarati univerzalni sadržaj za sve. Usmjeri se na kvalitetu svoje ciljne baze korisnika, a ne na količinu kontakata. Segmentiraj bazu i stvaraj sadržaj koji je relevantan za specifične skupine korisnika.
Content marketing i SEO
Sadržaj koji stvaraš izravno je povezan s pozicijom tvoje stranice u rezultatima pretraživanja. SEO aktivnosti obuhvaćaju niz radnji usmjerenih na to da tvoja stranica zauzme visoke pozicije u rezultatima pretraživanja pretraživača. Drugim riječima, to su radnje koje osiguravaju da korisnik, kada upiše određeni potencijalno korisni pojam, nađe tvoju stranicu što je moguće više. Sadržaj je jedan od faktora algoritma prema kojem Google ocjenjuje tvoju web stranicu. Uz tehničke aspekte poput kvalitete koda, hostinga, tu su i sama stranica, njezina hijerarhija, grafike i sadržaj koji stavljaš.
Dakle, već na samom početku kreiranja content marketinga, važno je stvarati sadržaj u skladu sa SEO smjernicama. S jedne strane, ovo će ti pomoći u povećanju vidljivosti stranice, a s druge strane, uštedjet ćeš vrijeme i energiju na plaćene aktivnosti. Content marketing je jedan od najboljih načina za povećanje prometa, uglavnom zato što uključuje smišljanje atraktivnog sadržaja i njegovu promociju putem društvenih medija, a najvažnije je osigurati da tvoj sadržaj bude pronađen u besplatnim rezultatima pretraživanja.
Prije nego što počneš razmišljati o content marketingu kao SEO alatu, moraš prvo znati što ljudi traže. Koje fraze i ključne riječi koriste kako bi pronašli proizvode ili usluge koje nudiš. Analiza i odabir ključnih riječi pomoći će ti u stvaranju sadržaja prema SEO smjernicama. Content marketing i SEO mogu biti izuzetno učinkoviti kada djeluju zajedno.
Prednosti content marketinga
Spomenuli smo gore koju ulogu content marketing ima u svakodnevnim aktivnostima tvrtke. Koja je njegova uloga i kako može podržati prodajne procese. Zašto je, dakle, vrijedno uložiti u content marketing? Sažmimo najvažnije prednosti marketinga sadržaja.
- izgradnja svijesti o brendu
- podrška SEO aktivnostima
- povećanje broja posjeta web stranici
- podrška prodajnim procesima
- izgradnja lojalnosti između brenda i kupca
Content marketing je kontinuirani i dugotrajan proces izgradnje odnosa između brenda i kupca. Rezultat stjecanja novih korisnika je prodaja – stoga je vrijedno posvetiti vrijeme pripremi strategije marketinga sadržaja, koja je usklađena s potrebama i očekivanjima publike.