Content marketing

Content marketing, to drugačije marketing sadržaja. To je razvijena marketinška strategija koja koristi alate kao što su: filmovi, tekst, grafika, audio materijali s ciljem održavanja odnosa između marke i klijenta. Cilj content marketinga je potaknuti ljude da kroz čitanje teksta, gledanje materijala, povezuju našu marku i kao rezultat postanu lojalni klijenti marke.

Aktivnosti content marketinga usmjerene su prema specifičnim skupinama primatelja. Pružanjem vrijednog sadržaja, usklađenog s potrebama i karakteristikama osoba zainteresiranih za tvoj proizvod ili usluge, gradiš lojalnost i pojačavaš vezu s markom. Marketing sadržaja koristi različite kanale objavljivanja kako bi dosegao određene primatelje s prikladnim sadržajima u različitim fazama kupovnog putovanja. Zapamti, sadržaji trebaju biti dizajnirani u skladu s pravim potrebama primatelja.

Za tvrtke koje upravljaju online trgovinom, content marketing može također pridonijeti povećanju konverzija i prodaje pružanjem vrijednih sadržaja koji podržavaju kupovne odluke klijenata.

Strategija content marketinga. Što vrijedi znati?

Prvim korakom u svakoj uspješnoj kampanji content marketinga je dobivanje što više informacija o ciljanoj skupini. Ako imamo informacije o tome tko je naš primatelj, koje su mu navike i običaji – moći ćemo bolje iskoristiti potencijal sadržaja. To možeš provjeriti na svojoj web stranici, društvenim kanalima ili putem informacija iz telefonskih razgovora. Takve informacije pruža, na primjer, Google Analytics. Možeš saznati demografiju posjetitelja, pa tako njihov spol, dob, mjesto stanovanja. Provjeriti s kojih uređaja koriste te koliko vremena provode na određenoj podstranici. Također možeš dobiti vrijedne informacije iz društvenih medija – pitanja postavljana preko Messengera su pravo rudnik znanja za razvijanje aktivnosti content marketinga.

Sljedeći korak je stvaranje tzv. karte putovanja tvog klijenta. Putovanje klijenta omogućuje planiranje koje vrste sadržaja će biti korisne u pojedinim fazama putovanja. Customer journey je proces u kojem klijenti prolaze od nepoznavanja tvoje marke do postajanja stalnim, pa čak i lojalnim klijentom. Prolazak kroz pojedine faze, pružanje odgovarajućih sadržaja i znanja može završiti finalizacijom kupnje, a to je važno svakoj marki. Putovanje klijenta je proces kroz koji klijent prolazi pokušavajući zadovoljiti određenu potrebu. Taj proces može uključivati, među ostalim, istraživanje različitih brendova i proizvoda, čitanje recenzija prije donošenja odluke, kupnju proizvoda te način korištenja vaše marke nakon njegova primitka.

Bez obzira na to objavljujete li sadržaj na web stranici svoje tvrtke, društvenim mrežama, u obliku blog objava ili putem drugih informativnih kanala – content marketing je učinkovit način za uspostavljanje kontakata i povećanje broja pratitelja.

Content marketing – cilj

Content marketing ima za cilj uspostavljanje odnosa između brenda i kupca. To se postiže kroz:

  • stvaranje zanimljivog i informativnog sadržaja
  • izgradnju svijesti o brendu i privlačenje ciljne skupine
  • utjecaj na odluku o kupnji kupca

Primjeri Content marketinga:

Content marketing koristi niz alata za izgradnju svijesti o brendu i proizvodima. Neki od njih uključuju:

  • vođenje poslovnog bloga
  • vođenje društvenih mreža
  • vođenje e-mail marketinga (newsletteri)
  • vođenje video bloga
  • stvaranje informativnih materijala

Ako korisnik ulazi u odnos s brendom, pokazuje aktivnost prema sadržaju koji dijeliš: klikne na njega, čita sadržaj – time pokazuje interes za tvoj brend. Postoji nekoliko osnovnih pravila koja bi trebao slijediti u Content marketingu. Pogledajmo to na konkretnom primjeru. Uzmimo u obzir Content marketing u newsletterima. Na što trebaš obratiti pažnju?

  • Kvaliteta: Stvaraj sadržaj visoke kvalitete uz pomoć stručnjaka. Što više vrijednih i sadržajnih informacija u tvom sadržaju, to je veća šansa da će tvoj brend izazvati interes.
  • Relevantnost: Sadržaj treba biti prikladan za tvoje korisnike. Treba odgovarati stvarnim potrebama ciljne skupine. Sadržaj mora biti u skladu s onim što si naveo u uvodu.
  • Segmentacija: Nemoj stvarati univerzalni sadržaj za sve. Usmjeri se na kvalitetu svoje ciljne baze korisnika, a ne na količinu kontakata. Segmentiraj bazu i stvaraj sadržaj koji je relevantan za specifične skupine korisnika.

Content marketing i SEO

Sadržaj koji stvaraš izravno je povezan s pozicijom tvoje stranice u rezultatima pretraživanja. SEO aktivnosti obuhvaćaju niz radnji usmjerenih na to da tvoja stranica zauzme visoke pozicije u rezultatima pretraživanja pretraživača. Drugim riječima, to su radnje koje osiguravaju da korisnik, kada upiše određeni potencijalno korisni pojam, nađe tvoju stranicu što je moguće više. Sadržaj je jedan od faktora algoritma prema kojem Google ocjenjuje tvoju web stranicu. Uz tehničke aspekte poput kvalitete koda, hostinga, tu su i sama stranica, njezina hijerarhija, grafike i sadržaj koji stavljaš.

Dakle, već na samom početku kreiranja content marketinga, važno je stvarati sadržaj u skladu sa SEO smjernicama. S jedne strane, ovo će ti pomoći u povećanju vidljivosti stranice, a s druge strane, uštedjet ćeš vrijeme i energiju na plaćene aktivnosti. Content marketing je jedan od najboljih načina za povećanje prometa, uglavnom zato što uključuje smišljanje atraktivnog sadržaja i njegovu promociju putem društvenih medija, a najvažnije je osigurati da tvoj sadržaj bude pronađen u besplatnim rezultatima pretraživanja.

Prije nego što počneš razmišljati o content marketingu kao SEO alatu, moraš prvo znati što ljudi traže. Koje fraze i ključne riječi koriste kako bi pronašli proizvode ili usluge koje nudiš. Analiza i odabir ključnih riječi pomoći će ti u stvaranju sadržaja prema SEO smjernicama. Content marketing i SEO mogu biti izuzetno učinkoviti kada djeluju zajedno.

Prednosti content marketinga

Spomenuli smo gore koju ulogu content marketing ima u svakodnevnim aktivnostima tvrtke. Koja je njegova uloga i kako može podržati prodajne procese. Zašto je, dakle, vrijedno uložiti u content marketing? Sažmimo najvažnije prednosti marketinga sadržaja.

  • izgradnja svijesti o brendu
  • podrška SEO aktivnostima
  • povećanje broja posjeta web stranici
  • podrška prodajnim procesima
  • izgradnja lojalnosti između brenda i kupca

Content marketing je kontinuirani i dugotrajan proces izgradnje odnosa između brenda i kupca. Rezultat stjecanja novih korisnika je prodaja – stoga je vrijedno posvetiti vrijeme pripremi strategije marketinga sadržaja, koja je usklađena s potrebama i očekivanjima publike.

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.