C2C

Consumer to Consumer

C2C je kratica od engleskog termina “Consumer to Consumer”. Označava poslovni model u kojem kupci prodaju robu ili usluge izravno drugim kupcima. To je alternativa tradicionalnim modelima B2C (Business to Customer) i B2B (Business to Business), gdje se transakcije odvijaju između tvrtke i potrošača ili između tvrtki.

Kako funkcionira C2C?

U modelu C2C kupci koriste internetske platforme da bi izložili svoje proizvode ili usluge na prodaju. Mogu to biti i rabljene i nove stvari. Kupci pregledavaju ponude i obavljaju kupovinu izravno od prodavatelja, što često dovodi do nižih cijena i veće fleksibilnosti u pregovorima.

Gdje se može koristiti model C2C?

C2C platforme dostupne su na različitim internetskim stranicama i mobilnim aplikacijama. Primjeri su eBay, OLX, ili Allegro. Da bi uspješno vodili prodaju u modelu C2C, važno je brinuti se o odgovarajućem hostingu WWW, koji će osigurati stabilnost i brzinu rada stranice.

Koje su prednosti i nedostaci C2C?

Prednosti:

  • Niže troškove – nedostatak posrednika često dovodi do nižih cijena.
  • Veća fleksibilnost – mogućnost pregovaranja o cijenama i uvjetima prodaje.
  • Lakoća pokretanja – ne zahtijeva velike početne investicije.

Nedostaci:

  • Rizik od prijevara – nedostatak posrednika može dovesti do većeg rizika od prijevare.
  • Nedostatak podrške – u slučaju problema, kupci i prodavači moraju samostalno rješavati sporove.
]]>